728 x 90

مجمع عمومى سازمان ملل,

استقبال جریانهای سیاسی لیبی از کنار گذاشتن مارتین کوبلر

-

کوبلر از نمایندگی ویژه دبیرکل برکنار شد
کوبلر از نمایندگی ویژه دبیرکل برکنار شد
تصمیم آنتونیو گوترز دبیرکل ملل‌متحد برای کنار گذاشتن مارتین کوبلر نماینده این سازمان در لیبی و انتخاب سلام فیاض به جای وی، با استقبال نیروهای سیاسی لیبی روبه‌رو شده است.

آنتونیو گوترز در نامه‌ای به شورای امنیت ابلاغ کرده است سلام فیاض جایگزین مارتین کوبلر خواهد شد. سلام فیاض از سال 2007 تا 2013 در منصب نخست‌وزیر دولت فلسطین بوده است.

دکتر عبدالحفیظ غوقه معاون رئیس سابق شورای انتقالی لیبی گفت برخلاف این‌که کوبلر بیش از یک سال است که در این منصب قرار داشته با تأسف بسیار زیاد نه در روند سیاسی این کشور و نه در عملیات انسان‌دوستانه کاری انجام نداده است. کوبلر اجازه داده توافقهای سیاسی زیر پا گذاشته شود و با بعضی از گروه‌های مسلح غیرقانونی همدستی داشته است.

به همین دلیل در صورتی‌که می‌خواستیم در روند سیاسی پیشرفتی حاصل کنیم باید سازمان ملل‌متحد او را کنار می‌گذاشت.

... مارتین کوبلر بی‌طرف نبود. او با بعضی گروه‌های غیرقانونی مسلح همکاری کرد، با آنها گفتگو کرد و قبول کرد تا با تشکیل مجلس، دولتی که مبتنی بر توافق سیاسی بود منحل شود.

آنچه کوبلر انجام می‌داد نقض توافقنامه‌های سیاسی بود. بسیاری سازمانها و نیروهای لیبی به کوبلر تهاجم کردند و حتی بعضی‌ها از گفتگو با او خودداری کردند چرا که در ارتباط با بحران لیبی بی‌طرف نبود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67e3e83d-bfc4-47bd-8a1f-f20864a476f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات