728 x 90

صالح القلاب وزیر سابق تبلیغات اردن: تا رژیم ایران در سوریه است، هیچ راه‌حلی وجود ندارد

صالح القلاب
صالح القلاب
صالح القلاب وزیر پیشین تبلیغات اردن می‌گوید تا زمانی که رژیم ایران در سوریه است، هیچ راه‌حلی وجود ندارد.

صالح القلاب وزیر پیشین تبلیغات اردن: تا زمانیکه رژیم ایران در سوریه حضور دارد وضعیت سوریه هیچ راه‌حلی نخواهد داشت. رژیم ایران در سوریه حدود 60 یا 70هزار نیروی نظامی دارد. هیچ‌کس نمی‌تواند تعداد دقیقه آنها را مشخص کند. اینها همه گمانه زنی است ولی تعداد آنها زیاد است. 66 گروه فرقه‌گرا که در ارتباط با سپاه پاسداران رژیم ایران هستند در سوریه حضور دارند. آنها در حال حاضر در وادی بردا حضور دارند و می‌جنگند. در غرب دمشق هم حضور دارند.

رژیم ایران در سوریه پروژه سیاسی دارد نه پروژه نظامی. این رژیم نیامده تا از بشار اسد حمایت کند بلکه آمده تا حاکمیت سوریه را به‌صورت عملی به‌دست بگیرد. بشار اسد و رژیم او پوشش هستند و چیزی که مشخص است این است که خواهان تغییر بافت جمعیتی است یعنی ساکنان را بردارند و بوضوح مردم سوریه را از ادلب بیرون کنند و به مناطق دیگر ببرند و آنها را آواره کنند، تا پناهنده شوند و به جای آنها شیعیان را از سراسر نقاط زمین به آنجا بیاورند، طبعاً از عراق و ایران و افغانستان و پاکستان و هر جای دیگر.

در صورتی‌که آتش‌بس یک یا دو ماه ادامه پیدا کند فکر نمی‌کنم که رژیم ایران بتواند دوام بیاورد. تا زمانیکه رژیم ایران وجود دارد آتش‌بس هم نخواهد بود و آتش‌بس مطلقاً دوام نخواهد آورد و این را باید روس‌ها فهم کنند.

رژیم ایران تمامی موارد نقض آتش‌بس را به گردن حزب‌الله می‌اندازد ولی حزب‌الله کیست؟ سپاه پاسداران و اطلاعات رژیم ایران است، حسن نصرالله هم افتخار می‌کند که برای سپاه ولی‌فقیه می‌جنگد.

در صورتی که رژیم ایران در سوریه باقی بماند امور پیچیده‌تر خواهد شد و مطلقاً راه‌حلی وجود نخواهد داشت و جنگ ادامه خواهد داشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e5a3074-3477-44ed-85b0-f2dcdb246d9f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات