728 x 90

اخبار يمن,

آزادسازی کامل شهرستان میدی توسط ارتش ملی یمن

-

نیروی مقاومت مردمی یمن
نیروی مقاومت مردمی یمن
اخیراً شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران اعلام کرده بودند که شهر میدی در یمن هم‌چنان در کنترل آنها قرار دارد در حالی‌که نیروهای دولتی به‌طور کامل بر شهر مسلط بوده و به پیشروی خود در شمال، به سمت استان حدیده ادامه می‌دهند.

گزارشی از تلویزیون العربیه 15بهمن95:
این‌جا میدی است و تحت کنترل نیروهای دولتی است که از پشتیبانی مستقیم نیروهای ائتلاف عربی برخوردارند. این‌جا که می‌بینید منطقه کورنیش در میدی است و آنجا هم بندر میدی است. میدی در زیر آتش نیروهای ائتلاف عربی از هوا و دریا و زمین و همچنین حضور نیروهای ارتش ملی و مقاومت مردمی کاملاً آزاد شده است.

بعد از آن‌که از منطقه کورنش گذشتیم به این قلعه تاریخی رسیدیم. همان‌طور که می‌بینید مناطق مسکونی و محله‌ها دیده می‌شوند.

یک جوان رزمنده:
«ما در قلعه میدی هستیم. بندر میدی و کورنش و بازار ماهی معروف به میمنت میدی بطورکامل در تسلط نیروهای مسلح دولت قانونی یمن قرار دارند».

یک جوان دیگر:
«ما الآن در این قلعه تاریخی هستیم که توسط ارتش ملی و مقاومت مردمی آزاد شده و بر آن مسلط هستند. بندر میدی و کورنش و بازار ماهی نیز آزاد شده است. شما ان‌شاءالله ما را در شهر حدیده و مناطق بعد از آن خواهید دید ما به یاری خدا به برادران دیگرمان در تمامی جبهه‌های تعز و نهم خواهیم پیوست و ان‌شاءالله به زودی در صنعاء پایتخت یمن خواهیم بود».

بنا‌ به گزارش دیگری ارتش ملی یمن به تقویت نیروهای خود در سواحل غربی کشور ادامه می‌دهد. در چارچوب عملیات «نیزه طلایی» دو گردان به ارتش ملی در منطقه مخاء پیوستند. هدف عملیات «نیزه طلایی» تسلط بر سواحل غربی در جنوب دریای سرخ است. همزمان ارتش ملی به نبردهای خود در شمال و شمال شرقی شهر مخاء ادامه می‌دهد. در عین‌حال نیروهای دولتی معابری را برای خروج اهالی که شبه‌نظامیان حوثی از آنها به‌عنوان سپر انسانی به‌منظور کند کردن پیشروی ارتش ملی استفاده کرده بود، باز کردند.

پیشتر سازمانهای حقوق‌بشری بین‌المللی، شبه‌نظامیان حوثی را متهم کرده بودند که مانع از خروج نزدیک به 30هزار نفر از اهالی در مناطق درگیری می‌شوند.

هواپیماهای ائتلاف نیز ضربات هوایی را در چارچوب عملیات «نیزه طلایی» علیه شبه‌نظامیان حوثی ادامه دادند. جنگنده‌های ائتلاف مواضع حوثیها در شهرستان بیت الفقیه و درهمی در جنوب بندر حدیده را چندین نوبت بمباران کردند. جنگنده‌ها همچنین مناطق باجل و کیلومتر 16 در شرق شهر حدیده را در هم کوبیدند.

شهرستان صلیف و منطقه قناوس در شمال بندر حدیده و همچنین ارتفاعات حوزان و نار در شهرستان مخاء و مواضع دیگری در شمال بندر مخاء هدف حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف قرار گرفت.

افزایش حملات هوایی علیه مناطق ساحل غربی و به‌ویژه بندر حدیده، بعد از حمله به کشتی جنگی سعودی توسط حوثیها، این منطقه را به صحنه عملیات نظامی شدت یابنده تبدیل کرده است.

منابع کشتیرانی گزارش کردند که توجیهاتی برای تغییر جهت برخی کشتیهای تجاری از بندر حدیده به بنادر دیگر در منطقه صورت گرفته است. همزمان بنادر عدن برای پذیرایی از تمامی کشتیهای تجاری و امدادرسانی که به‌دنبال افزایش عملیات نظامی در غرب یمن احتمال دارد به‌جای رفتن به حدیده در بنادر عدن لنگر بگیرند، آماده می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86994a1b-cbdc-41e4-afdb-08102eb58257"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات