728 x 90

ضرورت ایجاد منطقه امن در سوریه

ایجاد منطقه امن در مرز سوریه و ترکیه
ایجاد منطقه امن در مرز سوریه و ترکیه
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه گذشته وعده داد پروژه ایجاد مناطق امن در سوریه را اجرا خواهد کرد، ایده‌ای که قرار است طی 90روز به طرحهای مادی تبدیل شود.

دونالد ترامپ با این جمله که «قطعا مناطق امن در سوریه را ایجاد خواهیم کرد» سیاست باراک اوباما در مورد سوریه را از بین برد.

اوباما همواره در مقابل ایجاد مناطق امن در سوریه مقاومت می‌کرد، به این دلیل که نمی‌خواست خطرهای ناشی از دخالت نظامی آمریکا در سوریه را بپذیرد.

ترامپ هیچ‌گونه توضیحی در مورد این منطقه نمی‌دهد ولی رویتر به سندی دست یافته است که قرار است توسط ترامپ امضا شود.

از وزارتخانه‌های دفاع و خارجه آمریکا خواسته شده تا طی 90روز طرحی را برای ایجاد مناطق امن جهت پناهندگان غیرنظامی در داخل خاک سوریه و کشورهای همجوار تهیه کنند.

کرملین تأکید کرد واشینگتن در مورد این مناطق با او هماهنگی نکرده است.

به عقیده کارشناسان طرح ایجاد منطقه امن می‌تواند به افزایش دخالت هوایی آمریکا برای اعمال منطقه پروازممنوع منجر شود. علاوه بر این نیاز به نیروهای زمینی است تا از غیرنظامیانی که در این مناطق زندگی می‌کنند حفاظت کنند و از نفوذ تروریستها به داخل این مناطق نیز جلوگیری شود.

ترکیه که برای اولین بار طرح ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را طرح کرد و نتوانست اوباما را قانع کند، بلافاصله بعد از اظهارات دونالد ترامپ گفت در انتظار نتایج تعهد ترامپ در ایجاد مناطق امن در سوریه است و افزود بهترین نمونه مناطق امن شهر جرابلس است که گروه‌های رزمنده سوری با پشتیبانی ترکیه آن را باز پس گرفتند.
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ec2a366-bf58-4a86-9d0f-29832faf5dd2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات