728 x 90

جهان اخبار اقتصادی,

نگرانی اوپک از بازگشت مجدد نفت شیل آمریکا

-

 اوپک
اوپک
سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت (اوپک) و کشورهای غیرعضو همسو با آن، اخیراً علائم ناخوشایندی از بازارهای جهانی نفت دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری «بلومبرگ» روز یکشنبه ۲۶ دی گزارش داد جدیدترین پیش‌بینیهای آژانس بین‌المللی انرژی در پاریس حاکی است توافق اخیر اوپک و ۱۲ کشور دیگر تولیدکننده نفت برای کاهش روزانه یک میلیون و ۷۶۰ هزار بشکه از سطح تولید، ممکن است با افزایش تولید نفت شیل توسط آمریکا خنثی شود.

گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی که هفته گذشته منتشر شد پیش‌بینی رشد تقاضای روزانه جهانی نفت برای سال ۲۰۱۷ را از یک میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه در ماه گذشته به یک میلیون و ۶۳۰ هزار بشکه افزایش داد که سومین افزایش پیاپی رشد تقاضا به‌شمار می‌رود.

به نوشته بلومبرگ، این خبر خوبی برای تولیدکنندگان است. در همین حال، آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده است تولید نفت شیل آمریکا افزایش یابد و این دقیقاً خبری است که برای اوپک و توافق کاهش تولید نفت خوشایند نخواهد بود.

آمار هفتگی آژانس بین‌المللی انرژی نشان داد تولید روزانه نفت آمریکا ۱۷۶ هزار بشکه نسبت به هفته گذشته افزایش یافته که بالاترین مقدار رشد از ماه مه سال ۲۰۱۵ تاکنون است.

این موضوع بدین لحاظ اهمیت دارد که نشان می‌دهد تولید نفت آمریکا به واسطه افزایش تعداد حفاریها در حال رشد است.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند تولید نفت آمریکا تا ماه دسامبر سال جاری به ۹ میلیون و ۲۲۰ هزار بشکه در روز برسد که ۳۲۰ هزار بشکه در روز بیش از مقدار مربوط به سال گذشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b23d917-1846-458c-9af3-0b54e0c43612"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات