728 x 90

اعتلاى مقاومت ايران,انتخابات رياست جمهورى آمريكا,

سی.ان.اس نیوز: مقامات ارشد خواستار رویکردی جدید در قبال ایران از جمله شروع گفتگو با اپوزیسیون شده‌اند

-

نامه شخصیتهای برجسته آمریکایی به دونالد ترامپ
نامه شخصیتهای برجسته آمریکایی به دونالد ترامپ
سی.ان.اس نیوز گزارش داد: گروه دوحزبی برجستهٴ آمریکاییان از جمله مقامات ارشد پیشین دولتی، دیپلوماتها و ژنرال‌ها، نامه‌یی را به رئیس‌جمهور منتخب دونالد ترامپ تحویل داده‌اند که (در آن) خواستار رویکردی جدید در سیاست در قبال ایران از جمله شروع گفتگو با اپوزیسیون شده‌اند.

امضا کنندگان قویاً از گروه اپوزیسیون شورای ملی مقاومت ایران حمایت کرده و از ترامپ خواستار انجام مذاکرات با این گروه می‌شوند.
ضمیمه این نامه برنامه سیاسی مریم رجوی را برای آیندهٴ ایران برجسته کرده است که شامل حق رأی همگانی، تضمین آزادی تمامی شهروندان به‌ویژه زنان و اقلیتها و پایان دادن به بی‌عدالتی‌های قضایی، پایان دادن به «کابوس دیکتاتوری بنیادگرای اسلامی از طریق جدایی دین از دولت»، حفاظت از حق دارایی‌ها و یک ایران غیراتمی است.

خبرگزاری دولتی روسیه گزارش داد: چندین سیاستمدار پیشین آمریکا خواستار آن هستند که رئیس‌جمهور منتخب سیاست آمریکا را در قبال ایران بازبینی کند.
این نامه از جمله (توسط) رودی جولیانی شهردار پیشین نیویورک، جوزف لیبرمن سناتور پیشین و هیو شلتون رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش آمریکا، امضا شده است.

آنها در نامه خود از دولت آیندهٴ ترامپ خواسته‌اند با شورای ملی مقاومت ایران وارد گفتگو شود. شورای ملی مقاومت ایران اعلام کرده است که خواستار جدایی دین از دولت، برابری زن و مرد، ترتیب‌دادن انتخابات آزاد در کشور و آزادی عقیده و مذهب است.

خبرگزاری دولتی روسیه در گزارش خود افزود: دونالد ترامپ در سخنرانی‌های کارزار انتخاباتی خود، به دفعات از توافق‌نامه برنامه اتمی (رژیم) ایران انتقاد کرده و به‌خصوص این توافق‌نامه را «فاجعه‌ » توصیف کرده و وعده داده به آن پایان دهد.

پایگاه خبری نیوزمکس در گزارش خود، درباره نامه ۲۳شخصیت برجسته آمریکایی نوشت: یک گروه دو حزبی از مقامات برجستهٴ پیشین آمریکا در یک نامه سه صفحه‌یی به رئیس‌جمهور منتخب، از او خواستند دیالوگ با شورای ملی مقاومت ایران که نخستین صدای مخالفت با رژیم حاکم بر تهران بوده است را آغاز کند.
آنها نوشتند: «ما معتقدیم که یک انعکاس شفاف‌تر از منافع و اصول آمریکا باید اکنون سیاست ما را نسبت به ایران شکل دهد. با درکی روشن‌تر از اولویتها و آسیب‌پذیریهای رژیم ایران، دولت شما مجهز به اعمال فشار خواهد بود که ایالات متحده را قادر به مخالفت با سرکوب و ماجراجویی (رژیم) تهران، ضمن ایستادگی برای ارزش‌های اساسی خواهد کرد که هر دو ملت در آن سهیم هستند».

امضاکنندگان نامه (از جمله عبارتند از) ژنرال بازنشسته جیمز جونز مشاور امنیت ملی پیشین رئیس‌جمهور اوباما، شهردار پیشین نیویورک رودی جولیانی، فرماندار پیشین پنسیلوانیا تام ریج وزیر امنیت ملی در دوران جرج بوش؛ سناتور پیشین جو لیبرمن نامزد معاونت ریاست‌جمهوری برای حزب دموکرات در سال 2000، مایکل موکیزی دادستان کل در دوران بوش، نمایندهٴ پیشین پاتریک کندی، ژنرال پیشین سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده جیمز کانوی، ژنرال هیو شلتون رئیس ستاد مشترک ارتش در زمان ریاست‌جمهوری کلینتون و بوش و لوئیس فری مدیر اف.بی.آی در زمان کلینتون و بوش.

مقامات نویسنده این نامه به طرح 10 ماده‌یی برای آیندهٴ ایران ارائه‌شده توسط رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت مریم رجوی اشاره کردند که طرفدار حق رأی همگانی، برابری جنسیتی و مذهبی، لغو مجازات اعدام و جدایی دین و دولت و یک ایران غیراتمی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c193a0e-392f-4990-a701-9afc391e23d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات