728 x 90

دخالتهاى سپاه پاسداران در كشورهاى منطقه,دخالتهای ایران,سوريه,

رژیم ایران نسبت به آینده‌اش در سوریه ترس دارد

-

رژیم آخوندی با اعزام گله های پاسدار متحمل صدها کشته در سوریه شده است
رژیم آخوندی با اعزام گله های پاسدار متحمل صدها کشته در سوریه شده است
سایت ترک پرس چاپ ترکیه در مقاله‌ای با عنوان «در زیر سایه همکاری میان ترکیه و روسیه رژیم ایران از آینده‌اش در سوریه می‌ترسد» با اشاره به سایت تابناک متعلق به محسن رضایی فرمانده سابق سپاه پاسداران رژیم نوشت: «روسیه بعد از این‌که وضعیت سیاسی و نظامی در سوریه را تضمین کرد به‌دنبال محقق کردن اهداف بزرگ خود در این کشور است و ترکیه نیز نقش مهمی خواهد داشت».

این سایت می‌افزاید: «روسیه در سوریه اهداف دراز مدتی دارد که برای محقق کردن آن کار می‌کند. حضور نظامی روسیه در خاک سوریه به‌دلیل ترس او نسبت به از دست دادن پایگاههای دریایی‌اش در دریای مدیترانه نبوده است بلکه هدف از حضور نظامی او در سوریه در ابتدا حفاظت از بشار اسد در حاکمیت و جلوگیری از قدرتمند شدن داعش و نیز تقسیم سوریه بود. ولی ظاهراً این موضوع هدف اصلی دخالتش در سوریه نبوده است بلکه روسیه، سوریه را می‌خواهد نه بشار اسد و ایران، بلکه سوریه را می‌خواهد که بتواند با آن ناتو را از مرزهایش دور کند چرا که جنگ میان روسیه و ناتو عامل اصلی دخالت این کشور در سوریه بوده و رویدادهایی که میان ناتو و روسیه از سال 2008 وجود داشته و تا این تاریخ نیز ادامه دارد باعث شده که روسیه تلاش کند نگذارد ناتو به مرزهای شرقی‌اش نزدیک شود چرا که از ابتدای جنگ سرد نگرانی بزرگ این کشور همین بوده است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8e5c996e-52ad-4b8c-9119-55bd5f821da7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات