728 x 90

مجمع عمومى سازمان ملل,

دبیرکل جدید سازمان ملل‌متحد اولین روز کاری خود را رسماً شروع کرد

-

آنتونیو گوترز، دبیرکل جدید سازمان ملل‌متحد
آنتونیو گوترز، دبیرکل جدید سازمان ملل‌متحد
آنتونیو گوترز، دبیرکل جدید سازمان ملل‌متحد نخستین روز کاری خود را به‌طور رسمی با حضور در جمع کارکنان دفتر خود در مقر این نهاد بین‌المللی آغاز کرد.

آنتونیو گوترز که پیش از این کمیسر عالی سازمان ملل‌متحد در امور آوارگان بوده و نخست‌وزیری پرتغال را نیز در سابقۀ کاری خود دارد، در اکتبر سال گذشته به‌عنوان جانشین بان کی‌مون انتخاب شد.

وی در نخستین روز کاری خود گفت: «در حال حاضر ما نیاز داریم که از ارزشهای چند جانبه‌گرایی دفاع کنیم. ما در این زمان نیازمند درک این مسأله هستیم که مشکلات جهانی تنها با راه‌حلهای جهانی حل می‌شوند و سازمان ملل‌متحد زیربنای رویکردهای چندجانبه گرایانه است.»

دبیرکل جدید سازمان ملل همچنین با تأکید بر این‌که امسال باید سال استقرار صلح باشد، با اشاره به بحران سوریه از تمام کشورها و گروه‌های درگیر در این بحران خواست برای پایان دادن به این جنگ اقدام کنند.

آنتونیو گوترز که نهمین دبیرکل سازمان ملل‌متحد از زمان تأسیس این نهاد بین‌المللی در سال ۱۹۴۵ است، قرار است این سازمان را به‌مدت پنج سال رهبری کند.

مسائلی مانند جنگ داخلی در سوریه، یمن و عراق، تروریسم و پروندۀ تجاوز به زنان در آفریقا توسط سربازان حافظ صلح سازمان ملل از جمله پرونده‌هایی است که دبیرکل جدید سازمان ملل با آنها روبه‌روست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c24ec795-0e55-471b-a7ac-ae03f1b8c70b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات