728 x 90

سوريه,

نقض آتش‌بس در سوریه توسط رژیم اسد و شبه‌نظامیان حزب‌الشیطان

-

نقض آتش‌بس در سوریه توسط رژیم اسد و شبه‌نظامیان حزب‌الشیطان
نقض آتش‌بس در سوریه توسط رژیم اسد و شبه‌نظامیان حزب‌الشیطان
نیروهای رژیم اسد همراه با شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران پس از محاصره حلب اکنون حملات خود را بر روی منطقه وادی بردا متمرکز کرده‌اند.

این منطقه پس از آتش‌بس غالباً با استفاده از بمبهای بشکه‌یی بمباران شده و یا توسط حملات نیروهای حزب‌الشیطان مورد تهاجم قرار می‌گیرد.

آناتولی در گزارشی از این منطقه نوشت که وادی بردا چهار بار مورد حملات با بشکه‌های انفجاری قرار گرفت.

آناتولی در گزارش دیگری به‌نقل از ابومحمد البردانی از فعالان رسانه‌ای در وادی بردا نوشت''در وادی بردا هیچ گروه تروریستی وجود ندارد. حتی در اینجا گروه‌های خارجی مخالف رژیم اسد هم وجود ندارند. اهالی منطقه تحت کنترل گروه احرار الشام و ارتش آزاد سوریه می‌جنگند. این موضوع را به‌صورت واضح و قطعی اعلام می‌کنم''.

لازم به یادآوری است که جمعیت وادی بردا با احتساب افرادی که از مناطق مختلف سوریه به این منطقه گریخته‌اند، به حدود 100هزار نفر رسیده و مساحت مناطق مسکونی آن 12 کیلومتر مربع است.

وادی بردا در 16 کیلومتری دمشق و 12 کیلومتری مرز لبنان واقع شده است. این منطقه محصور در کوه‌های مرتفع است و به‌لحاظ وجود چشمه الفیجه که یکی از مهمترین منابع تأمین آب پایتخت سوریه به‌شمار می‌رود، از اهمیت خاصی برخوردار است.

نیروهای ارتش اسد همراه با حزب‌الشیطان لبنان برای این‌که بتوانند منابع آبی این منطقه را در کنترل خود بگیرند تمامی راههای ورودی و خروجی به این شهر را مسدود کرده‌اند. در این منطقه تا چهارشنبه گذشته هیچ درگیری صورت نگرفته بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab77fec9-0976-49c3-9115-dde3b1dba07a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات