728 x 90

اوضاع افغانستان و کمکهای رژیم ایران به شبه‌نظامیان طالبان

نيروهاي آمريكايي در افغانستان
نيروهاي آمريكايي در افغانستان
 
تلویزیون فاکس‌ نیوز به‌نقل از فرماندهان آمریکایی در افغانستان می‌گوید رژیم ایران به شبه‌نظامیان طالبان که نیروهای آمریکایی را به قتل می‌رسانند، کمک می‌کند:
 
فاکس نیوز:
دولت افغانستان درخواست طالبان را رد کرده است. آمریکا آماده می‌شود که تعداد قابل توجهی از نیروهایش را از این کشور قبل از این‌که باراک اوباما از مسند خود کنار برود، بیرون بکشد.

گزارشگر فاکس‌ نیوز در پنتاگون می‌گوید هنوز تعدادی از نیروهای آمریکایی هستند که خارج از دسترس رئیس‌جمهور می‌باشند.

از اوایل اکتبر، 12 آمریکایی در افغانستان کشته شده‌اند، 5نفر اخیراً در آنجا به گروگان گرفته‌ شده‌اند، آمریکا تصمیم دارد تا ژانویه بیش از 1000 نیرو را از افغانستان بیرون بکشد. این اقدام بخشی از فرمان ماه ژوئیه باراک اوباما می‌باشد. بیرون کشیدن بخشی از نیروها در حالی است که خشونت در افغانستان کشور ادامه دارد.

طالبان اکنون می‌گوید خواستار از سر گرفتن مذاکرات با آمریکاست، وزارت‌خارجه می‌خواهد دولت افغانستان این کار را انجام دهد.

جان کربی: ما از روند آشتی ملی به رهبری دولت افغانستان حمایت می‌کنیم. فکر می‌کنیم این یک رویکرد درست است.

گزارشگر فاکس‌ نیوز در پنتاگون: چیزی که این موضوع را پیچیده می‌کند این است که فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در افغانستان می‌گوید طالبان از رژیم ایران و روسیه کمک دریافت می‌کند.

به ژنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکا در افغانستان روسیه و رژیم ایران به طالبان کمک می‌کنند تا دولت افغانستان و تلاشهای ناتو را تضعیف کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f09f244-16bc-4f56-8074-195d50357fa6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات