728 x 90

نبرد رزمندگان سوریه در حومه دمشق

رزمندگان سوری
رزمندگان سوری
نبردها در حومه دمشق و جبهه میدعانی ادامه دارد. تشکلهای رزمنده در این منطقه یک اتاق عملیات مشترک تأسیس کردند که نبردها را علیه نظامیان اسد و شبه‌نظامیان ایرانی و لبنانی هدایت کند.

گزارشگر تلویزیون اورینت از حومه دمشق:
ما اکنون در داخل مناطقی هستیم که رزمندگان جیش الاسلام توانستند آن را از نظامیان اسد بازپس بگیرند. این‌جا در جبهه میدعانی در حومه دمشق، رزمندگان در یک ضد حمله موفق شدند، تلفات و خسارات زیادی به نظامیان اسد و شبه‌نظامیان ایرانی و لبنانی و عراقی وارد کنند. رزمندگان جیش الاسلام از هلاکت نزدیک به 15 شبه‌نظامی خارجی و نظامیان اسد و انهدام ماشین‌آلات نظامی و همچنین به غنیمت گرفتن مقادیری سلاح سبک و نیمه سنگین سخن می‌گویند.

یکی از رزمندگان در نبردهای شهرک میدعانی توضیح می‌دهد:
ابو اسامه:
رژیم اسد به چند نقطه در شهرک میدعانی حمله کرد اما الحمدلله جوانان رزمنده این حملات را سد کردند. شب‌هنگام نیز رزمندگان به نقاطی که رژیم اسد پیشتر گرفته بود، تهاجم کردند و به یاری خدا نقاط جدیدی را هم تصرف و خطوط دفاعی جدیدی ایجاد کردند. تلفات رژیم اسد در این نبرد نزدیک به 15 تا 16 کشته بود. یک تانک تی 72 منهدم گردید و مقادیری سلاح سبک نیز به غنیمت گرفته شد

تلویزیون اورینت:
در مورد اتاق عملیات مشترکی که تشکیل داده‌اید توضیح دهید و چه گروه‌های رزمنده‌ای در آن شرکت دارند؟

ابواسامه:
«الحمدلله اتاق عملیات مشترک با مشارکت تمامی گروه‌های رزمنده تأسیس شد. این رزمندگان در این جبهه فعال هستند.. ما در برابر رژیم اسد ایستادیم و نقاط جدیدی را نیز تصرف کردیم..»

از سوی دیگر رزمندگان سوری که در منطقه وادی برده در محاصره نظامیان اسد و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان قرار دارند، در زیر بمبارانهای مهیب و آتش توپخانه سنگین دشمن، موفق شدند دو تانک دشمن را منهدم کرده و تمامی خدمه آن را در اطراف محله بسیمه به قتل برسانند. هیأت تبلیغاتی وادی برده از قتل 15تن از نظامیان اسد و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان خبر داد که در درگیری با رزمندگان در محور جمعیات در اطراف بسیمه کشته شدند.

شهرک بسیمه در روزهای اخیر شاهد درگیریهای شدید میان رزمندگان و شبه‌نظامیان حزب‌الله و عناصر اسد بوده که با بمباران فشرده منازل مردم همراه بوده است. رزمندگان تاکنون تمامی حملات دشمن را سد کرده و تلفات زیادی به آنها وارد کرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae58bf90-c829-4bd7-94b3-263be831c999"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات