728 x 90

اخبار عراق,بحران سياسي عراق,سوريه,

هشدار نخست‌وزیر ترکیه: شبه‌نظامیان رژیم ایران حق تغییر ساختار جمعیتی موصل را ندارند

-

بن علی یلدریم، نخست‌وزیر ترکیه
بن علی یلدریم، نخست‌وزیر ترکیه
نخست وزیر ترکیه تصریح کرد: شبه‌نظامیان رژیم ایران حق تغییر ساختار جمعیتی موصل را ندارند.

بنعلی یلدریم نخست‌وزیر ترکیه با اشاره به شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران گفت: فعالیت شبه‌نظامیان شیعی که قصد دارند پس از آزادسازی شهرهای موصل و تلعفر با قتل‌عام ساختار جمعیتی این مناطق را تغییر دهند باید متوقف شود. این مسأله خط قرمز ماست. موصل باید برای اهالی آن باقی ماند و ساختار جمعیتی تلعفر تغییر نیابد».

وی در مورد سوریه هم گفت: «ترکیه هیچ مشکلی با تمامیت ارضی سوریه ندارد. سوریه متعلق به سوریهاست. تداوم رژیمی که دستش به خون بیش از نیم میلیون انسان بی‌دفاع آغشته است در سوریه ممکن نیست. بزرگترین هدف ما تشکیل دولتی جدید در این کشور است که نماینده بافت قومیتی آن بوده و مجدداً دچار بی‌ثباتی نشود».

نخست وزیر ترکیه با اشاره به‌عملیات این کشور در شمال سوریه گفت: عملیات سپر فرات هرگز جهت تعرض نبوده، بلکه هدف آن پاکسازی گروه داعش، از بین بردن تهدیدهایی که از مرزهای جنوبی متوجه کشورمان می‌شود و تأمین امنیت جانی و مالی مردم ترکیه بوده است.
بنعلی یلدریم به سیاست اشتباه دولت اوباما در منطقه اشاره کرد و گفت: من معتقدم دولت جدید آمریکا متوجه اشتباه بزرگ خود می‌شود و به‌زودی توصیه‌های کشور دوست و متحد خود ترکیه را می‌پذیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f83dc06-1d95-4248-81c8-d6f45cf54aba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات