728 x 90

اخبار اعتراضى,

اعتصاب غذای زندانی سیاسی سعید شیرزاد پس از دوختن لبهایش

-

سعید شیرزاد
سعید شیرزاد
زندانی سیاسی سعید شیرزاد در اعتراض به شرایط غیرانسانی زندان و اعتراض به ممانعت از رسیدگی پزشکی به زندانیان بیمار و نبودن امنیت زندانیان سیاسی، با دوختن لبانش دست به اعتصاب‌غذا زده است.

وی ضرب ‌و شتم زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز توسط دژخیمان خامنه‌ای را از جمله موارد نبودن امنیت در زندان و از موارد اعتراضی خود اعلام کرده است.

وی در نامه‌ای نوشته است ”توهین مستمر مأموران به خانواده‌های زندانیان، عدم قبول نامه‌های رسمی اعتصاب‌غذا که موجب سلب مسئولیت پزشکی از مسئولان زندان می‌شود، بازداشت اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی در سالن ملاقات، جلوگیری از اعزام زندانیان سیاسی بیمار به مراکز درمانی، ضرب ‌و شتم زندانیان سیاسی و اعزام اجباری به دادگاه توسط مأموران و نهایتاً جلوگیری از گردش هوا در سالن با جوشکاری در و پنجره‌ها که سلامت زندانیان را در معرض خطر می‌اندازد“.

خاطر نشان می‌شود که سعید شیرزاد 27 ساله در تاریخ 18 خرداد 93 دستگیرشده و به مدت 2 ماه در سلولهای بند 209 زندان اوین بدو ن داشتن ارتباط با خانواده و وکیل بوده است.

نهایتا وی در ۲۱ شهریور ۹۴ در بیدادگاههای آخوندی تحت ریاست دژخیم صلواتی آنهم بعد از پانزده ماه از شروع دستگیریش محاکمه و به اتهام ”اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور“ به پنج سال زندان محکوم گردید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e75a2d29-e328-4025-8cb8-6bf060957321"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات