728 x 90

اعتراضات دانشجويان,

شعارهای ضدحکومتی در دانشگاههای تهران و ساوه

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
توزیع تراکت «67چرا؟» و سردادن شعار «مرگ بر دیکتاتور»

صدها تن از دانشجویان دانشگاه تهران مراسم روز دانشجو را به صحنه‌یی برای اعتراض علیه سیاستهای سرکوبگرانه رژیم تبدیل کردند. این حرکت اعتراضی همزمان با حضور آخوند روحانی در سالن دانشگاه و با وجود تمهیدات گسترده امنیتی توسط عوامل ارگانهای سرکوب از جمله وزارت اطلاعات و یگان ویژه گارد دانشگاه صورت گرفت. دانشجویان که از ورود آنها به سالن اجتماعات جلوگیری می‌شد در صحن دانشگاه دست به راهپیمایی زدند. آنها در طول راهپیمایی سرود «یار دبستانی» را خواندند و از جمله شعار می‌دادند: «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»، «دانشجوی باغیرت حمایت حمایت»، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، «امنیت دانشگاه ملغی باید گردد». آنها همچنین به قانون پولی بودن دانشگاهها و قانون موسوم به سنوات که به‌منظور اخاذی از دانشجویان وضع شده و اجرا می‌شود، اعتراض کردند. آنها همچنین تراکتهایی توزیع کردند که بر روی آن نوشته شده بود: «دانشگاه پادگان نیست»، «جای دانشجو زندان نیست» و «67چرا؟».

اقدامهای سرکوبگرانه مزدوران بسیجی برای پراکنده ساختن دانشجویان به درگیری کشیده شد و دانشجویان موفق شدند بسیجیان را وادار به فرار کنند.

تجمع اعتراضی دانشگاه تهران به‌رغم حضور فشرده نیروهای سرکوبگر و نیروهای یگان ضدشورش در داخل دانشگاه تهران از جمله در دانشکده‌های ادبیات و فنی و همچنین در مقابل در ورودی دانشگاه و خیابانهای منتهی به آن برگزار شد. مقابل دانشگاه نیز با ماشینهای انتظامی مسدود شده و از پیوستن مردم به دانشجویان معترض جلوگیری می‌شود.

دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تهران نیز در تجمع اعتراضی خود شعار «زندانی سیاسی آُزاد باید گردد» و «کارگر زندانی آزاد باید گردد» را سردادند.

در دانشگاه آزاد ساوه عوامل اطلاعاتی رژیم در دانشگاه در ارگان موسوم به «حراست» ضمن حمله به دانشجویان و مضروب کردن آنها مانع ورودشان به صحن دانشگاه شدند. یورش مزدوران به درگیری کشیده شد. دانشجویان شعار می‌دادند: «دانشگاه پادگان نیست» و «مرگ بر دیکتاتور».
 
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
16آذر 1395 (6دسامبر2016)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7cff3d53-e9be-4708-ad60-54a05ddcc5eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات