728 x 90

اخبار اعتراضى,

۱۶آذر و «خطر دشمن»

-

16 آذر روز دانشجو
16 آذر روز دانشجو
«بسیجیان با ولایتمداری [و] با بصیرت و وظیفه‌شناسی... در برابر تهدیدات دشمن بایستند». این جمله را رسانهٴ حکومتی «بسیج‌نیوز»، روز 7 آذر منتشر کرد. جمله‌ای که نمونه‌ای از صدها مورد دیگر، درباره وحشت آخوندها از دشمن و هشدار نسبت به نفوذ این دشمن در بین جوانها و دانشگاههاست. برای همین هم یکی از نماینده‌های خامنه‌ای در دانشگاهها، به نام آخوند مهدی قدرتی روز 9 آذر به صحنه آمد و در حالی‌که بسیجی‌های مزدور را «جوانان انقلابی» می‌نامید، به آنها هشدار داد: «از ویژگی‌های جوان انقلابی... دشمن‌شناسی، امیدوار بودن به آینده است».

حالا موضوع چیست که این روزها بیش از هر زمان دیگر، آخوندها پیاپی وِرد «خطر دشمن» را می‌خوانند؟

پاسخ را می‌شود از بیانیه‌های دانشجویان و تجمعهای مختلف جوانان پیدا کرد. از جمله جمعی از جوانهای هوادار مجاهدین در جنوب تهران، نوشتند: «حمایت خود را از فراخوان ستاد اجتماعی سازمان مجاهدین خلق ایران در آستانه ۱۶ آذر روز دانشجو اعلام می‌داریم... باید بپاخاست و هر فرصت و زمان مکان را از دست نداد... اعتراض [به آخوندها] و حمایت از فراخوان به دادخواهی قتل‌عام شدگان67؛ فریاد برای آزادی و نابودی ولایتِ قتل‌عام و فریاد برای آزادی زندانیان سیاسی و لغو حکم ضدبشری اعدام».

دانشجویان هوادار سازمان مجاهدین در خراسان جنوبی هم، بعد از دعوت همکلاسیهای مبارزشان در سراسر کشور به خیزش و فریاد در 16 آذر، نوشتند: «برای رسیدن به اهداف بزرگ باید در میان سختی‌ها تلاش کرد. مبارزه یعنی در میان جبرها انتخاب کردن و جنگیدن؛ موقعیت خود را تصحیح کردن و دوباره جنگیدن و صد باره جنگیدن و سرانجام پیروزی...

[همسنگران دانشجو!] برای درهم ریختن بساط اشغال دانشگاهها توسط چماقداران بسیجی و لباس‌شخصیهای خامنه‌ای و برای اخراج و انحلال نمایندگیهای ولی‌فقیه و باندهای بسیجی در دانشگاهها، باید بپا خواست».

ستاد پزشکان مجاهد در تبریز هم، در حمایت از فراخوان مجاهدین به‌خاطر 16 آذر نوشت: «زمان، زمان برخاستن است. دانشگاه و دانشجو می‌تواند و باید به‌پا خیزد و نقش پیشگام خود را در بالا بردن مبارزاتی و سیاسی اعتراضات اجتماعی برعهده بگیرد... این پیام روز دانشجو و پیام خون شهیدان مجاهد و مبارز جنبش دانشجویی است.

جمعی از پزشکان تهران هم، در بیانیه خود نوشتند: «اینک باید فراخوان ستاد اجتماعی سازمان مجاهدین در برقراری با شکوه مراسم ۱۶ آذر را سرلوحه و نصب‌العین خود قرار داده و بدانیم که هر مشت بر پیکره رو به احتضار مترسک آخوندی، حکم برخورد پتک به لانهٴ عنکبوت دارد و یک گام پیشروی به برگزاری مراسم دفن لاشهٴ متعفن نظام ولایت مطلقه است».

جمعی از دانشجویان دانشگاههای شیراز هم نوشتند: «با یاد یاران عزیزمان کیانوش‌آسا، ندا آقا سلطان، یعقوب بروایه و همه شهیدان دانشجو بپاخیزیم... زنده باد آزادی... مرگ بر اصل ولایت‌فقیه».

جمعی از دانشجویان هوادار مجاهدین در بوشهر هم در بیانیه حمایت خود از فراخوان مجاهدین به‌مناسبت 16 آذر گفتند: «شعله‌های خشم و اعتراض خود را بر سر و روی رژیم قافیه باخته آخوندی فرو ریزید تا به یاری خدا و اراده آهنین شما، سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه را محقق کنیم و چنین خواهد شد».

جمعی از جوانان استان چهارمحال و بختیار هم می‌گویند: «دانشگاهها را که توسط بسیجی‌ها، چماقداران و لباس‌شخصی‌های مزدور اشغال شده، از دست این عوامل دیکتاتوری خارج و کنیم».

آری، همین روحیه و ارادهٴ شورشی است که آخوندها را، به‌ویژه در آستانهٴ 16 آذر نگران و وادار کرده که پیاپی بیایند و نسبت به «دشمن» و «تهدیدات» جدی آن، ناله سر بدهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31258359-3a38-4db8-80be-30b0bb363545"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات