728 x 90

اخبار خليج فارس,روابط ایران آمریکا,

هشدار پنتاگون نسبت به تحریک رژیم ایران علیه یک هلیکوپتر آمریکایی در تنگه هرمز

-

هلیکوپتر MH-60  متعلق به نیروی دریایی آمریکا
هلیکوپتر MH-60 متعلق به نیروی دریایی آمریکا
به گزارش خبرگزاری رویتر روز دوشنبه 8آذر 95 چند مقام وزارت دفاع آمریکا ـ پنتاگون از اقدام تحریک‌آمیز یک قایق سپاه پاسداران علیه یک هلیکوپتر آمریکایی در تنگه هرمز خبر دادند. این مقامها گفتند:
یک قایق سپاه پاسداران ایران در تنگه هرمز سلاح خود را به سمت یک هلیکوپتر آمریکایی در حال عبور از آبهای بین‌المللی نشانه رفته است. آنها این اقدام قایق ایرانی را «غیر ایمن و غیرحرفه‌یی» توصیف کرده‌اند.

دو مقام وزارت دفاع آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود به خبرگزاری رویتر گفتند هنگامی که یک هلیکوپتر نیروی دریایی آمریکا از نوع MH-60 در ۸۰۰ متری دو قایق سپاه پاسداران در آبهای بین‌المللی پرواز می‌کرد، یکی از این دو قایق سلاح خود را به سوی این هلیکوپتر نشانه رفته است. چنین اقدامی بر اساس استاندارهای ما تحریک‌آمیز است.

همچنین دو مقام وزرات دفاع آمریکا به فاکس‌ نیوز گفته‌اند، هنگامی که ناو هواپیمابر «یو اس اس آیزنهاور» در مسیر خروج از خلیج‌فارس بود، دو قایق رژیم ایران در ۹ مایلی آن مشاهده شد، و این هلیکوپتر برای ارزیابی وضعیت پرواز کرد. هنگامی که این هلیکوپتر به قایقهای سپاه پاسداران نزدیک شد، یکی از این دو قایق مسلسل خود را به سمت این هلیکوپتر نشانه رفت. این رویداد روز شنبه رخ داده و اکنون خبر آن منتشر می‌شود.

در سال جاری چند اتفاق مشابه در خلیج‌فارس و تنگه هرمز روی داده و مقامهای آمریکا در چند مورد از نزدیک شدن بیش از حد قایق‌ها یا شناورهای سپاه پاسداران و همین طور قایق‌های تندرو آن به ناوهای آمریکایی در خلیج‌فارس خبر داده‌ و آنها را تحریک‌آمیز خوانده بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/22ced356-2527-4983-9189-77c6226a58c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات