728 x 90

اخبار حوادث,

اعلام همدردی مردم ارومیه و تبریز با خانواده‌های جان‌باختگان حادثه قطار

-

 -
-
بنا‌ به گزارشهای دریافتی عصر روز یکشنبه 7 آذر 95 جمعی از مردم ارومیه، با روشن کردن شمع به یاد جان‌باختگان سانحه قطار تبریز ـ مشهد همدردی و همبستگی خود را با مردم تبریز اعلام کردند.
 


این مراسم ساعت 17 و در خیابان موسوم به امام صورت گرفت.

به‌دنبال این اقدام مردمی؛ نیروهای سرکوبگر امنیتی به این مراسم یورش بردند و مردم حاضر را مورد ضرب ‌و شتم قرار داده و متفرق کردند.

آخرین خبر دریافتی حاکی است که اعلام همدردی مردم ارومیه با تبریز به‌رغم دخالت و جلوگیری مأموران امنیتی با استقبال مردم ارومیه روبه‌رو گردید. و هر لحظه به تعداد مردم اضافه‌تر می‌شد. تا ساعت 1930 یکشنبه شب جو شدید امنیتی در خیابان خیام جنوبی ارومیه حاکم بود.

گزارشهای دریافتی از تبریز نیز حاکی است مردم تبریز با روشن کردن شمع یاد جانباختگان حادثه دلخراش قطار تبریز – مشهد را گرامی داشتند.

بنا‌ به این گزارش نیروهای امنیتی اقدام به دستگیری مردم حاضر در این مراسم کردند. از جمله یکی از دستگیر ‌شدگان عزیز پورولی از فعالان سیاسی آذربایجان است که از سوی بیش از 10 نیروی امنیتی در صحنه بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل گردید. نیروهای امنیتی و انتظامی مانع از برگزاری مراسم شمع گذاری در میدان راه‌آهن تبریز شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a794b064-8089-4dd6-ad21-92721e8dbc16"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات