728 x 90

انتخابات,دخالتهای ایران,

سفارت عربستان سعودی در قاهره: رژیم ایران به رویکرد خصمانه خود در منطقه خاورمیانه ادامه می‌دهد

-

سفارت عربستان سعودی در قاهره
سفارت عربستان سعودی در قاهره
روز یکشنبه 30 آبان 95 در بیانیه صادره از سوی سفارت سعودی در مصر گفته شده: ”عربستان سعودی تأکید می‌کند رژیم ایران هنوز به رویکرد خصمانه خود در منطقه ادامه می‌دهد و ادامه دخالت آن در امور کشورهای عربی حالتی از تشنج و بی‌ثباتی به وجود آورده است“.

در این بیانیه آمده است: ”آنچه که از هرج و مرج و بی‌ثباتی در صحنه یمن واقع می‌شود چیزی نیست جز ادامه دخالت آشکار رژیم ایران در امور یمن که با هدف برهم زدن امنیت و ثبات آن و بر افروختن آتش جنگ فرقه‌یی است تا کوششهای فزاینده بین‌المللی را برای رسیدن به راه‌حل بحران یمن طبق قطعنامه 2216 شورای امنیت به شکست بکشاند“.

این بیانیه می‌افزاید: ”با تأسف بسیار رژیم ایران هنوز با دادن سلاح و کارشناسان نظامی و موشکهای زلزال به شبه‌نظامیان حوثی به حمایت خود از کودتاگران ادامه می‌دهد. موضوعی که باعث شده بی‌ثباتی و افزایش تشنج به وجود بیاید و این علاوه بر فجایعی است که مردم یمن به‌دلیل دخالت رژیم ایران در امور داخلی یمن با حمایت و تشویق کودتاگران، از آن رنج می‌برد“.

در ادامه این بیانیه آمده است: ”تجاوزات به مرزهای سعودی و شلیک موشک به شهرهای آن از سوی کودتاگران قابل انجام نیست مگر با حمایت و تشویق از سوی رژیم ایران. این موضوع به تحریک آنان به تهدید کشتیرانی بین‌المللی در منطقه و شلیک موشک بالستیک توسط آنان از استان صعده به سوی مکه مکرمه راه برده است که نیروهای ائتلاف موفق شدند آن را در فاصله 65 کیلومتری مکه مکرمه رهگیری بکنند“.

در پایان بیانیه آمده است: ”عربستان بر حق دفاع از حاکمیت و امنیت خود تأکید می‌کند و از جامعه جهانی می‌خواهد به مسؤلیتها و نقش خود در برابر اقدامات رژیم ایران عمل نماید که با تعدی به کشورهای منطقه و دخالت در امور داخلی آنها وضعیتی از بی‌ثباتی در منطقه به وجود آورده است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/508c5d85-b8c2-446c-bc00-c049e0acc00c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات