728 x 90

اخبار امريكا,

چشم‌انداز سیاستهای دولت دونالد ترامپ

-

دونالد ترامپ و معاون او مایک پنس
دونالد ترامپ و معاون او مایک پنس
گزارشی درباره ارزیابی سیاستهای رئیس‌جمهور جدید آمریکا در رابطه با خاورمیانه و ایران توسط ناظران و رسانه‌های خبری و اظهارنظرهای مشاوران و نزدیکان دونالد ترامپ:
بخش انگلیسی تلویزیون الجزیره طی برنامه‌یی به سیاستهای احتمالی دولت بعدی آمریکا در خاورمیانه پرداخت، و گفت: «(دونالد) ترامپ به‌طور مکرر توافق اتمی (با رژیم) ایران را بدترین توافق توصیف کرده... او در ماه مارس... گفته بود:
اولویت اول من ازبین‌بردن توافق فاجعه‌بار با (رژیم) ایران است.

الجزیره سپس از جی.دی.گوردون مشاور سیاست خارجی ترامپ درباره سیاست او در ارتباط با توافق اتمی با رژیم آخوندی سؤال کرد.

وی، گفت: «(دونالد) ترامپ بارها گفته است که قصد دارد مجدداً بر سر این توافق مذاکره کند؛ چون بدترین توافق تاریخ است... در هر گونه مذاکره مجدد باید به غنی‌سازی اورانیوم توجه کرد. هر کشوری که بتواند اورانیوم را غنی‌سازی کند، می‌تواند سلاح اتمی بسازد... (رژیم) ایران در اساس می‌خواهد با غنی‌سازی اورانیوم، سلاح اتمی تولید کند. ترامپ باید با مذاکره مجدد کاری کند که آنها نتوانند دست به غنی‌سازی بزنند. شش قطعنامه شورای امنیت علیه غنی‌سازی اورانیوم وجود دارد. لذا (دونالد) ترامپ باید این سیستم را اعمال کند... و تضمین کند که آنها نتوانند دست به غنی‌سازی بزنند».

سفیر جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در ملل‌متحد نیز در مصاحبه با فاکس‌نیوز، تأکید کرد: «شکی وجود ندارد که (رژیم ایران) حتی از قبل از خشک‌شدن جوهر (توافق)، به آن پایبند نبوده و هرگز چنین قصدی هم نداشته است. آنها خواهان رفع تحریم‌های اقتصادی و آزاد شدن دارایی‌هایی با ارزش 150میلیارد دلار بودند... (این توافق) یک فاجعه استراتژیک برای ایالات متحده بود... ما باید در دولت جدید، در سریع‌ترین زمان ممکن، این توافق را لغو کنیم...»

جان بولتون در بخش دیگری از این مصاحبه درباره وضعیت سوریه، گفت: «اگر (رژیم) ایران از رژیم اسد حمایت نمی‌کرد، او از مدتها قبل سقوط کرده بود؛ اما حزب‌الله و پشتیبانی‌های دیگر از سوی (رژیم) ایران و نیز روسیه، او را در قدرت حفظ کرد...»

تلویزیون یورونیوز نیز طی گزارشی درباره پیامدهای انتخاب ترامپ بر برجام، گفت: «توافق (اتمی) در ازای لغو تحریم‌های (رژیم) تهران، محدودیتهایی را بر تلاش شک برانگیز این رژیم برای تولید سلاح اتمی اعمال می‌کند. جمهوری‌خواهان با این توافق مخالفت کردند.. و ترامپ حین کارزار خود، آن‌را فاجعه‌بار... دانست.

تاریخ: 3ژانویه 2016
دونالد ترامپ: آنها از هم‌اکنون توافق را نقض کرده‌اند، در حالی که فقط چند روز گذشته؛ آنها یکی از بدترین توافق‌هایی را نقض کرده‌اند که من تاکنون شاهد مذاکره بر سر آن بوده‌ام.

(ترامپ) در ماه اوت... گفت که توافق را پاره نخواهد کرد، بلکه با قدرت بر آن نظارت می‌کند، ولی با توجه به دودستگی سران (رژیم) ایران، برخی ناظران پایان‌یافتن آن‌را پیش‌بینی می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1ab3d79-8adb-4a48-9ba6-b6f2c4e85f06"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات