728 x 90

تشدید سرکوب ,اينترنت,

رژیم ایران بار دیگر در قعر جدول آزادی اینترنت در دنیا قرار گرفت

-

محدود کردن اینترنت در جهان
محدود کردن اینترنت در جهان
از آزادی اینترنت در جهان رژیم ایران بار دیگر در رده کشورهای «غیر آزاد» و در قعر جدول قرار گرفت.

در گزارش «خانه آزادی» فریدام هاوس در سال ۲۰۱۶ رژیم ایران با نمره ۸۷ از 100 نمره در جمع سه کشور انتهای جدول آزادی اینترنت و در کنار رژیم سوریه قرار گرفته است.

خانه آزادی با فهرست کردن مواردی از فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی، فیلتر شدن وبسایتها و دستگیری فعالان اینترنتی این امتیاز را برای رژیم ایران در نظر گرفته است.

سوریه و چین پس از رژیم ایران در انتهای جدول قرار دارند؛ این وضعیت کاملاً مشابه سال ۲۰۱۵ میلادی است.

بنابراین گزارش، در سال ۲۰۱۶ بهترین وضعیت آزادی اینترنت در استونی، ایسلند و کانادا بوده و آمریکا، آلمان و استرالیا در رده‌های بعدی قرار دارند.

این رتبه‌بندی بر اساس سه شاخص محدودیت دسترسی، محدودیت محتوایی و نقض حقوق کاربران صورت گرفته و تفاوت اندکی را با کارنامه آزادی اینترنت ایران در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد.

خانه آزادی اعلام کرده که در سال ۲۰۱۶ میلادی، و در حالی که «۴۴ درصد» از جمعیت ۷۹ میلیون نفری ایران به اینترنت دسترسی دارند، محدودسازی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان، محدودسازی دسترسی به محتوای سیاسی و اجتماعی، و بازداشت وبلا‌گ‌نویسان و فعالان فن‌آوری ارتباطات هم‌چنان در ایران ادامه دارد و ایران رژیمی آزاد در حوزه آزادی مطبوعات نیست.

این گزارش همچنین به بازداشت هشت ماهه هادی حیدری، کاریکاتوریست ایرانی، به‌دلیل انتشار کاریکاتور همدلانه با قربانیان حمله سال گذشته در پاریس، بازداشت نزار ذکا فعال لبنانی آزادی اینترنت و نیز آرش زاد، کارآفرین حوزه فن‌آوری در زمان سفر این دو به ایران، اشاره کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/345b063f-2e7d-4aba-b82b-32268ae85f20"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات