728 x 90

سوريه,

گزارش ویژه از شهر حلب و پایداری رزمندگان سوری (کلیپ + تصویر)

-

بمباران حلب
بمباران حلب
خبرهای تحولات سوریه را با گزارش ویژه سیمای آزادی از حلب درباره وضعیت این شهر پایدار و خون‌فشان هم‌زمان با عملیات رزمندگان سوریه برای شکستن محاصره اعمال‌شده از سوی رژیم اسد و عوامل اعزامی خامنه‌ای، شروع می‌کنیم:
باسل ابو حمزه – مسئول تیم تلویزیون حلب‌الیوم در شهر حلب

سه ماه است که شرق حلب در محاصره است و آتشباری و حملات هوایی با هواپیماهای جنگی و هلیکوپترها هم‌چنان ادامه دارد. علاوه بر این موشکها و گلوله‌های توپخانه‌یی روزانه و به‌طور فشرده بر این محلات شلیک می‌شود؛ در این مناطق مسکونی تحت محاصره، روزانه تعداد زیادی مجروح و شهید می‌شوند؛ رژیم ایران و رژیم اسد روزانه مرتکب این جنایتها می‌شوند و علاوه بر آن شبه‌نظامیان رژیم آخوندی محاصره‌یی را (بر حلب) اعمال می‌کنند.
 
وضعیت انسانی در شهر بسیار وخیم است؛ مجروحان نمی‌توانند برای معالجه و درمان در بیمارستانهای حومه و بیمارستانهای ادلب و بیمارستانهای مرزی ترکیه خارج شوند؛ کمبود سوخت و غذا هم تأثیرات خود را روی اهالی شهر بر جای گذاشته؛
 
 
(در همین حال) گروه‌های رزمنده مقاومت، عملیات حماسه بزرگ حلب را برای شکستن محاصره و آزادسازی شهر حلب در مناطق غربی اعلام کردند که نیروهای رژیم به مدت پنج سال بر آنها کنترل دارند. گروه‌های رزمنده توانستند تعداد زیادی از مناطق را به کنترل خود درآورند از جمله ضاحیه الاسد و روستای منیان در اطراف حلب جدید و همچنین مناطق دیگری که در آنها شبه‌نظامیان حزب‌الله و رژیم آخوندها تمرکز کرده بودند. این نبرد هم‌چنان ادامه دارد و اهالی حلب در انتظار مرحله دوم (نبرد) انقلابیون هستند.
 
 
در رابطه با وضعیت انسانی حلب، یکی از شهروندان برای ما توضیح می‌دهد؛ ابو محمد درباره وضعیت انسانی برایمان بگو و این‌که با چه کمبودهایی مواجهید؟
 
ابومحمد: این‌جا چیزی وجود ندارد و همه‌چیز کمیاب است، حتی تأمین نان را که قوت لایموت روزانهٴ ماست نمی‌توانیم تضمین کنیم، قیمت هر کیلو آرد هزار لیره شده است و نانوا برای پختن هر کیلو 250 تا300 لیره می‌گیرد روزانه (یا گاه دو روز یک بار) فقط 5 قرص نان به‌دست می‌آوریم فصل زمستان سر رسیده و نه سوخت داریم و نه چوب وضعیت وخیم و بسیار دشوار است.
 
 
سؤال: از انقلابیون درباره شکستن محاصره و یا آزاد کردن شهر، چه انتظاری دارید؟

ابومحمد: می‌خواهیم به یاری خدا، شهر به‌صورت کامل آزاد شود، نه این‌که فقط محاصره شکسته شود.

 
گزارشگر: همان‌طور که نظر یکی از اهالی حلب را از داخل شهر شنیدیم، شکستن محاصره یکی از اولویت‌های آنها است تا مجروحان خود را خارج کنند و مواد غذایی و سوخت به آنها برسد و (این موارد) بعد از سه ماه و اندی (محاصره) وارد شوند، اکنون انقلابیون مرحله دوم حماسه بزرگ حلب را (با همین هدف) شروع کرده‌اند که محاصره را بشکنند و شهر را آزاد کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e276576-d1e4-45f9-aa13-05e184860b5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات