728 x 90

سوريه,

عملیات شکستن محاصره حلب با تلفات سنگین نیروهای اسد ادامه دارد

-

ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه
ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه
بعد از گذشت پنج روز از عملیات درهم شکستن محاصره حلب هنوز درگیریها میان رزمندگان و نظامیان اسد در جبهه‌های مختلف ادامه دارد. این درگیریها در اساس با تبادل آتش موشکی و توپخانه‌ای در مناطق غرب حلب تمرکز دارد.

مسکو تهدید به از سرگیری بمبارانها کرد. اخبار حاکی از آن است که رژیم اسد دهها کشته و زخمی و اسیر به جا گذاشته است.
درگیریها در محورهای منیان و ضاحیه اسد جریان دارد.
نظامیان و شبه‌نظامیان اسد تلاش می‌کنند نیروهای تقویتی بیشتری را از خارج حلب به این جبهه‌ها ارسال کنند.

رسانه‌های اپوزیسیون گفتند عوامل رژیم اسد ساختمانهایی را که در مسیر آنها قرار داشته منفجر کرده‌اند.

اتاق عملیات رزمندگان داعش را متهم کرد که با رژیم اسد همدستی می‌کند چرا که عناصر اسد از مسیرهایی تردد می‌کنند که در نزدیکی مواضع داعش است، به این دلیل که اگر از مسیرهای دیگر از مناطق تحت کنترل رزمندگان در نزدیکی منطقه خناصر در جنوب حلب عبور کنند در زیر دید و تیر آنها قرار خواهند گرفت.

منابعی در اپوزیسیون سوریه گفتند هواپیماهای جنگی اسد شهرک های مختلف را در حومه غربی حلب چند بار بمباران کردند.
هم اکنون در شرایط جدید 9 منطقه از حلب در زیر دید و تیر رزمندگان قرار گرفته است.

کرملین می‌گوید نمی‌تواند بمبارانهایش را برای مدت طولانی تری متوقف کند چرا که رزمندگان سوریه تهاجم خود را به عناصر اسد ادامه می‌دهند. وزارت دفاع روسیه می‌گوید مذاکرات سیاسی را به تاریخ نامعلومی موکول کرده است.

سرتیپ اسعد الزعبی رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه به تلویزیون العربیه گفت:
در اجلاس ریاض عربستان سعودی تلاش کرد انقلاب سوریه ساختار نظامی و سیاسی متحدی داشته باشد تا بتواند وارد مذاکرات و راه‌حل سیاسی شود. از آن زمان تا الآن روسیه هر کاری که توانسته کرده تا عملیات سیاسی را متوقف کند یا این‌که راه‌حل سیاسی را به نفع تروریست جنایتکار بشار اسد تمام کند.

در اجلاس ژنو روسیه از طریق استفان دمیستورا می‌خواست طرح حفاظت از بشار اسد را پیش ببرد یا این‌که برای او زمان بخرد و به او زندگی دوباره‌ای ببخشد.
ولی امروز بعد از این‌که روسیه در شورای امنیت و جامعه جهانی افشا‌ شده و آخرین کارتهایش هم سوخته است می‌گوید که به راه‌حل نظامی عقیده دارد و هیچ راه‌حلی بجز راه‌حل نظامی را پیدا نکرده است. این واقعیتی است که روسیه برای آن کار کرده و می‌کند.

تلویزیون العربیه: آیا از نظر شما این اظهارات خاص مردم سوریه است یا جنگ سردی میان آمریکا و روسیه است.

سرتیپ اسعد الزعبی: آمریکا به‌خوبی می‌داند که اهداف روسیه چیست. آنها با خواسته روسها موافق هستند. سکوت کردند و چشم هایشان را بر روی تمامی جنایاتی که روس‌ها در سوریه مرتکب شدند بستند.
حتی چشمهایشان را بر جنایتهای رژیم ایران در سوریه با وارد کردن دهها هزار مزدور ایرانی و عراقی و افغانی به سوریه بستند.
بنابراین آمریکا واقعیت خواسته‌های روسیه را می‌داند و با روسیه در آتش‌بس‌ها و مصالحه‌هایی که از پانزدهم فوریه شروع شد و باعث کشته شدن بسیاری از مردم سوریه و ویرانی بیشتر سوریه شد همکاری کرد. این هم جای تعجب ندارد. آمریکا نسبت به این واقعیتها ناآگاه نیست بلکه در این موضوعات مشارکت زیادی دارد. آمریکا میدان را به روسیه داد تا بتواند راه‌حل سیاسی را کنار بگذارد و راه‌حل نظامی را پیش بگیرد. به روسیه چراغ سبز می‌دهد تا کشتار و ویرانی بیشتری کند و نیروهای نظامی شامل کشتیهای جنگی و زیر دریایی و غیره به سوریه بیاورد.
این موضوعات کاملاً برملا شده. آمریکا به روسیه و رژیم ایران و حتی به بشار اسد تروریست چراغ سبز داده است.

تلویزیون العربیه: در روی زمین وضعیت نظامی به کجا رسیده است

سرتیپ اسعد الزعبی: وضعیت در روی زمین خوب است. حماسه بزرگ حلب ادامه دارد. منطقه غرب حلب انتخاب شده تا از آنجا به سوی منطقه شرق حلب تهاجم شود. به‌دنبال آن شهر حلب به‌طور کامل آزاد خواهد شد.
اینکه می‌گویند رزمندگان سوری غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند کذب است. رزمندگان با سلاحهای فردی و سبکی که دارند نمی‌خواهند که هیچ غیرنظامی مورد اصابت قرار گیرد. رژیم اسد در میان غیرنظامیان است و اگر نتواند اهدافش را محقق کند بیشترین ضربه را به غیرنظامیان می‌زند. فیلمهایی را در اختیار داریم که به‌زودی در اختیار تلویزیون العربیه می‌گذاریم. این فیلمها نشان می‌دهد که رژیم اسد غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد تا رزمندگان و انقلاب را متهم کند، مشابه همان عملی که روز گذشته کرد و مناطق تحت کنترل خودش را با گازهای سمی مورد تهاجم قرار داد.
 

رزمندگان سوریه تعدادی از نیروهای اسد را به اسارت درآوردند

به گزارش اورینت نیوز 12آبان95 رزمندگان در عملیات آزادسازی شهر حلب، تعدادی از نیروهای اسد را به اسارت درآوردند.

منابع نظامی گفتند بعد از تهاجم رزمندگان به مناطق مختلف حلب، عناصر اسد پا به فرار گذاشتند. رزمندگان تعدادی از عناصر اسد را که در یکی از ساختمانهای ضاحیه مخفی شده بودند به اسارت خود درآوردند. منابع گفتند یکی از اسرا افسری با درجه ستوان و از طایفه علوی است.

رزمندگان بعد از شروع عملیات آزادسازی شهر حلب با حرکتهای برق‌آسا منطقه منیان را به‌طور کامل تصرف کردند. علاوه بر آن آنها بخشهایی از منطقه جمعیت الزهرا و مجتمع مسکونی مهنا را تصرف کردند و آماده تهاجم به دانشکده نظامی در منطقه حمدانیه هستند.

از سوی دیگر فعالان سوری در رسانه‌های اجتماعی فیلمهایی را منتشر کردند که در آن اهالی تحت محاصره حلب دستگاههایی را به‌کار گرفته‌اند که برای کور کردن دید هواپیماهای جنگی دشمن به‌کار می‌رود. این دستگاه می‌تواند با ایجاد دود غلیظ و پوشاندن آسمان مناطق آزاد شده حلب مانع آن شود که هواپیماهای جنگی دشمن بتوانند اهداف خود را تشخیص داده بمباران کنند. اهالی مناطق آزاد شده حلب می‌گویند با این وسیله ابتکاری به‌جای سوزاندن لاستیکهای اتوموبیل که دو ماه پیش تجربه آن را در عملیات بزرگ حلب داشتیم توانسته‌ایم منطقه پروازممنوع را به‌دست خود، در مناطق زندگی‌مان ایجاد کنیم.

 

لازم به ذکر است که دو ماه پیش در جریان عملیات بزرگ حلب که توسط ارتش فتح شروع شد اهالی شهرکها و روستاهای حومه جنوبی و غربی حلب و اغلب مناطق تحت محاصره اقدام به بسیج سراسری کردند تا با جمع‌آوری لاستیک خودرو و سوزاندن همزمان آنها دود غلیظی را در آسمان مناطق خود ایجاد کنند و مانع دید هواپیماها و هلیکوپترهای دشمن و بمباران مناطق مسکونی توسط آنها شوند.

با ادامه عملیات بزرگ آزادسازی حلب اهالی مناطق تحت محاصره بر ثبات قدم و مقاومت خود در مقابل رژیم اسد اصرار دارند و دستگاههای نظامی و تبلیغاتی این رژیم را به چالش می‌کشند. تلویزیون اورینت در کوچه و خیابان مناطق تحت محاصره بخشهایی از زندگی روزانه مردم و رزمندگان را به تصویر کشیده است. در بعضی مناطق مردم فیلمهای فکاهی از اسد و شبه‌نظامیان تحت‌امر او منتشر می‌کنند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c39913fb-040b-4d68-8e25-0888c1dfb032"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات