728 x 90

فساد اقتصادى,

طرح روحانی برای حل بحران بیکاری؛ فریب یا واقعی؟!

-

آخوند روحانی
آخوند روحانی
«برای ترغیب کارفرمایان و کارآفرینانِ بخش خصوصی و تعاونی به جذب نیروی کار جوان، کارفرمایانی که نسبت به جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با مدرک حداقل کارشناسی، به‌صورت کارورزی اقدام کنند، از پرداخت سهم کارفرما و بیمه بیکاری، برای مدت دو سال معاف خواهند شد!». یک پیشنهاد به ظاهر خوب برای کم کردن معضل بیکاری جوانهای فارغ‌التحصیل! طرحی توسط دولت آخوند روحانی!

اما سؤال این‌جاست، رژیمی که از سرتا پا، تنها به‌دنبال دزدی، چپاول، حقوق‌های نجومی و فساده، چه شده است که یکباره برای اشتغالزایی جوانهای تحصیل‌کرده طرح می‌آورد؟

پاسخ به این سؤال را رسانه‌های باند رقیبِ روحانی داده و در جنگ باندی، دست او را رو کرده‌اند. برای نمونه، خبرگزاری مهر آخوندی درباره همین طرح روحانی نوشته است:
«نکته قابل‌توجه در پیشنهاد دولت، درج عبارت ”کارورزی ”است که باید در آن تأمل کرد؛ این عبارت شرایط سوء‌استفاده برخی کارفرمایان را فراهم می‌کند تا با جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی... به بهانه کارآموزی، حقوق و مزایایی برای بیکاران دانشگاهی در نظر نگیرند».

آری، پس روشن است که این طرح روحانی هم، فریبی بیش نیست. البته روحانی می‌خواهد با این طرح، دوجایه خوری کند. از یک طرف بگوید دنبال حل مشکل بیکاری جوانهای تحصیل‌کرده ا‌ست، از طرف دیگر باز هم روشی برای استثمار و چپاول همین جوانها به وجود بیاورد. چگونه؟ پاسخ را خبرگزاری حکومتی مهر داده است: «قید شرط کارآموزی موجب می‌شود اشتغالی برای فرد تحصیل کرده ایجاد شود که [البته آن کار] پشتوانه مالی برای [آن جوان تحصیل‌کرده] ندارد».

یعنی جوان تحصیل کرده، کار را باید انجام بدهد، اما پول واقعی دریافت نمی‌کند و این همان چپاول و غارت دسترنج جوانهای ایران‌زمین است.

البته این طرحهای آخوندهای فاسد و دزد، آن‌قدر نخ‌نما شده که کسی را فریب نمی‌دهد و از خشم جوانها کم نمی‌کند. برای همین هم، روزنامه حکومتی جوان، 10آبان نوشت: «مسیریابِ دولتِ [روحانی] خودروی اقتصاد را در مسیری غیر از نیازهای واقعی قرار داده و مقصد بی‌شک، ایجاد شغل [برای جوانان] نخواهد بود!»

آری، واقعیت این است که آخوندها نه می‌خواهند و نه می‌توانند معضل هیولای بیکاری جوانها، به‌ویژه جوانهای تحصیل‌کرده را حل کنند. چرا که این هیولا، زائیده نظام ننگین ولایت‌فقیه است و بافتِ فاسد و غارتگر این رژیم، تنها برای دزدی و استثمار تنیده شده است. مساله‌ای که کوس رسوایی‌اش آن‌چنان از بام افتاده که آخوند روحانی روز 11آبان در مجلس ارتجاع به باند مقابل التماس می‌کرد که افشای فساد باعث گسترش آن می‌شود و...

به همین دلیل هم هست که جوانهای ایرانی می‌دانند که راه‌حل واقعیِ بحران بیکاری چیست و اول چه پدیده‌یی باید ریشه‌کن بشود تا هیولای بیکاری هم، از میان برداشته شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d53cec41-9fd6-466e-b346-59975fbf9102"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات