728 x 90

اخبار اروپا,

آژانس فضایی اروپا: نتیجه عملیات فرود کاوشگر اسکیاپارلی روی مریخ موفقیت‌آمیز است

-

آندریا آکومازومدیر عملیات فضاپیمااسکیاپارلی روی مریخ
آندریا آکومازومدیر عملیات فضاپیمااسکیاپارلی روی مریخ
مدیران آژانس فضایی اروپا صبح روز پنجشنبه 29 مهر در جریان یک نشست خبری اعلام کردند که عملیات فرود کاوشگر اسکیاپارلی روی سیاره مریخ در مجموع با موفقیت انجام شده است، اگر ‌چه تمام مراحل، دقیقاً آنطور که پیش‌بینی می‌شد عملی نشده است. از جمله این‌که ارسال سیگنال از سوی کاوشگر قبل از فرود روی مریخ، متوقف شده است.

آندریا آکومازو، مدیر عملیات فضاپیما درباره فرود کاوشگر گفت: «هم چترهای کاوشگر در زمان مقرر باز شدند و هم سپر حرارتی که از کپسول در زمان ورود کاوشگر به جو مریخ محافظت می‌کند، به درستی عمل کردند. با توجه به داده‌هایی که جمع‌آوری کردیم، می‌توانیم ببینیم که سخت افزار هم داده‌های معناداری را ثبت کرده است. اکنون باید این موضوع را بررسی کرد که چرا در مجموع کاوشگر رفتاری را که انتظار داشتیم انجام نداده است».

مدیر عملیات فضاپیما درباره عملیات قرار گرفتن «مدارگرد تی جی او» در مدار مریخ نیز گفت: «این یک موفقیت بزرگ بود. تمام اطلاعاتی که از پارامترهای مدارگرد «تی جی او» ثبت کردیم وضعیت نرمال را نشان می‌دهند. این دومین بار است که در قرار دادن مدارگردی در اطراف مریخ به موفقیت می‌رسیم؛ سیزده سال پس از مأموریت مارس اکسپرس».

دانشمندان یادآور کرده‌اند که تمام این عملیات از نظر آنها تنها یک آزمایش بوده و خوشحالند که این آزمایش با موفقیت انجام شده است. به این ترتیب می‌توانند از نتایج این آزمایش برای مأموریت دومین اگزومارس در سال ۲۰۲۰ میلادی استفاده کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ecc6d78e-dce3-4af5-9582-201f341ad534"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات