728 x 90

قتل عام 67,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

بیانیه ۳۰ نمایندهٴ پارلمان انگلستان و پارلمان ملی اسکاتلند در حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷ + کلیپ

-

حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام 67 در پارلمان انگلستان و پارلمان ملی اسکاتلند
حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام 67 در پارلمان انگلستان و پارلمان ملی اسکاتلند
در کنفرانس سالانهٴ حزب ملی اسکاتلند که طی روزهای 13 تا 15اکتبر در شهر گلاسگو برگزار شد، 30تن از نمایندگان این حزب طی بیانیه‌یی از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام 67 برای محاکمه عاملان و آمران این جنایت، حمایت کردند.

هیأتی از مقاومت ایران با شرکت در کنفرانس سالانهٴ حزب ملی اسکاتلند، با شماری از رهبران حزب و مسئولان کمیته‌های حزبی دیدار و گفتگو کرد. در این دیدارها، هیأت مقاومت و مسئولان حزب ملی اسکاتلند، درباره وخامت وضعیت حقوق‌بشر در ایران و حمایت‌های فزاینده از جنبش دادخواهی قتل‌عام 67 بحث و گفتگو کردند.
 
بیانیه 30تن از نمایندگان حزب ملی اسکاتلند در پارلمان انگلستان و پارلمان ملی اسکاتلند در حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام 67، از این قرار است:
بیانیه درباره ایران قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 1988

فایل صوتی آیت‌الله منتظری جانشین وقت خمینی در سال 67 که چندی پیش منتشر شد، سند جدیدی از قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی را در تابستان 67، برملا می‌کند.

این قتل‌عام به‌دنبال فتوای خمینی صورت گرفت که فرمان اعدام فوری کلیهٴ زندانیان سیاسی هوادار سازمان مجاهدین خلق را صادر کرده بود. در این فایل صوتی، منتظری اعلام می‌کند که این اعدامها بزرگ‌ترین جنایتی است که در جمهوری اسلامی صورت گرفته و جهان ما را به‌خاطر این جنایت نخواهد بخشید. از آنجا که طی سه دهه گذشته مقامات رژیم از مصونیت برخوردار بوده‌اند، اعدام و نقض حقوق‌بشر در ایران هم‌چنان ادامه دارد؛ چرا که دست‌اندرکاران قتل‌عام نه تنها مجازات نشده‌اند، بلکه مناصب کلیدی حاکمیت را در اشغال خود دارند. از جمله مصطفی ‌پورمحمدی که وزیر دادگستری است و علی نیری که رئیس دادگاه انتظامی قضات است.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده این شورا، در تلاش برای پایان دادن به چند دهه جنایات (رژیم ایران)، یک برنامه ده ماده‌یی برای آیندهٴ ایران ارائه کرده است که یک جمهوری آزاد و دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت، لغو مجازات اعدام و شکنجه، برپایی حکومت قانون و احترام به منشور ملل‌متحد را پیشنهاد می‌کند.
ما از دولت انگلستان می‌خواهیم که این قتل‌عام جنایتکارانه را به‌عنوان جنایت علیه بشریت (به‌رسمیت) بشناسد و آن‌را محکوم کند و از کمیساریای عالی حقوق‌بشر، شورای حقوق‌بشر، مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد و شورای امنیت بخواهد تا دستور یک تحقیقات را صادر کنند و مسئولان این قتل‌عام را به‌پای میز عدالت بیاورند.
ما همچنین از دولت می‌خواهیم از تلاش‌های مردم ایران و شورای ملی مقاومت برای محقق‌کردن برنامه دموکراتیک ده ماده‌یی خانم مریم رجوی حمایت کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0a1ddcb-f0b2-4ec8-8ef2-23f6c5283c6e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات