728 x 90

سوريه,

اپوزیسیون سوریه: رژیم ایران و روسیه، سوریه را اشغال کرده‌اند

-

سالم المسلط سخنگوی هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه
سالم المسلط سخنگوی هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه
عکاظ چاپ عربستان روز سه‌شنبه 20مهر با عنوان ”اپوزیسیون سوریه: رژیم ایران و روسیه، سوریه را اشغال کرده‌اند“ نوشت: منابعی در هیأت عالی مذاکرات سوریه برای عکاظ فاش ساختند، هیأتی که تا پنجشنبه آینده در ریاض نشست دارد، تصمیمات سرفصلی سیاسی و نظامی را مورد بررسی قرار می‌دهد و در شرایطی که حلب به‌طور دائم در حال بمباران است و جامعه جهانی کاری نمی‌تواند بکند تمامی گزینه‌های ممکن را برای متوقف شدن حمام خون در حلب مورد بررسی قرار می‌دهد.

این منابع خاطرنشان ساختند از آنجا که رژیم اسد با پشتیبانی روسیه تصمیم گرفته است وضعیت را بحرانی‌تر کند و قدرت دولتهای ذیربط هم برای دخالت در این موضوع محدود است، راه‌حل سیاسی دیگر بر روی میز جامعه بین‌المللی و در میان طرف حسابها مطرح نیست.

سالم المسلط سخنگوی هیأت عالی مذاکرات روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریاض گفت بعد از شکست شورای امنیت برای متوقف کردن کشتار جمعی در سوریه، به مجمع عمومی سازمان ملل روی خواهیم آورد و وقت تلف کردن جامعه بین‌المللی در زمینه نابودی مردم سوریه به‌دست رژیم ایران و روسیه را تقبیح کرد.

از سوی دیگر مسئولان اپوزیسیون سوریه گفتند که آنها نیروهای نظام اسد و متحدان وی را از 2روستا در استان حماء بیرون راندند و بعضی از مناطقی را که در دوران اخیر از دست داده بودند را باز پس گرفتند.

ناظر حقوق‌بشر سوریه یادآوری کرد که نیروهای رژیم اسد در چهارچوب دستاوردهایی که اخیراً علیه گروه‌های مسلح در حومه شمالی استان حما، به‌دست آورده بودند کنترل روستاهای معان و الکباریه را از دست دادند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/edf89171-7d47-4de0-93eb-39f44e357352"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات