728 x 90

تشدید سرکوب ,

محرومیت از تحصیل هموطنان بهایی با محروم کردن دو نفر دیگر ادامه دارد

-

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شریف 6مهر 95
تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شریف 6مهر 95
بنا‌ به گزارش دریافتی دو تن دیگر از هموطنان بهایی که در کنکور ۱۳۹۵ قبول شده بودند از ادامه تحصیل محروم شدند و دو هموطن بهایی دیگر پس از وارد دانشگاه شدن از تحصیل محروم شدند.

دانشجویان پارسا عمادی از شهر رفسنجان و مُنا دریانی زاده از فردیس و همچنین خانم آفاق افشاری از شاهین شهر و حنان حر از شهر ساری پس از قبولی در کنکور سراسری و پس از شرکت در اولین روز دانشگاه به‌دلیل اعتقاد داشتن به آیین بهایی از تحصیل محروم شدند.

بنا بر گزارش دریافتی آفاق افشاری پس از قبولی در دانشگاه یزد و پرداخت شهریه و دریافت کارت موقت دانشجویی به‌دلیل بهایی بودن از دانشگاه اخراج شد. به گفته این شهروند بهایی پس از اخراج از دانشگاه به دانشگاه ممنوع الورود شدند و سایت دانشجویی دانشگاه نیز که نام وی در آن ثبت شده بود بسته شد.

همچنین یکی دیگر از هموطنان بهایی به‌نام حنان حر بعد از شرکت در دانشگاه به‌دلیل اعتقاد به آیین بهایی از ادامه تحصیل محروم شد. او که ساکن شهر ساری و با نمره 3000ریاضی در رشته مهندسی مکانیک نوشیروانی بابل پذیرفته شده بود در تاریخ دوشنبه 12مهر از شرکت در کلاس دانشگاه محروم شد.

محرومیت هموطنان بهایی قبول شده و بعضاً ثبت نام کرده در دانشگاهها از ادامه تحصیل که در سالهای قبل نیز جریان داشته، اقدامی سرکوبگرانه از جانب رژیم آخوندی است که کماکان ادامه پیدا کرده است و تا کنون بالغ بر 130نفر از هموطنان بهایی از تحصیل محروم شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59e54798-fde8-4c42-896e-c6742d3acf24"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات