728 x 90

قتل عام 67,

بیانیه ۶۵ نمایندهٴ حزب کارگر در پارلمان در حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷

-

تظاهرات علیه قتل عام 30 هزار زندانی سیاسی در سال 67
تظاهرات علیه قتل عام 30 هزار زندانی سیاسی در سال 67
در کنفرانس سالانهٴ حزب کارگر انگلستان که طی روزهای 25 تا 28سپتامبر 2016 در شهر لیورپول برگزار شد، هیأتی از مقاومت ایران شرکت کرد و با شماری از رهبران حزب و مسئولان کمیته‌های حزبی دیدار و گفتگو کرد. در دیدار هیأت مقاومت با مسئولان حزب کارگر، وخامت وضعیت حقوق‌بشر در ایران مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در جریان کنفرانس سالانهٴ حزب کارگر، 65تن از نمایندگان این حزب در پارلمان انگلستان، طی بیانیه‌یی ضمن محکوم ‌کردن قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67 حمایت خود را از جنبش دادخواهی شهیدان این قتل‌عام اعلام کردند و به محاکمه مسئولان آن فراخوان دادند.

متن این فراخوان از این قرار است:
قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67
یک فایل صوتی که به‌تازگی از آیت‌الله منتظری جانشین وقت خمینی در سال 67 افشا شده، سند جدیدی از قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی از جمله زنان و کودکان را در تابستان 67، برملا می‌کند. (اکثر) زندانیان قتل‌عام شده حامیان سازمان مجاهدین خلق ایران بودند.

این قتل‌عام به‌دنبال فتوای خمینی صورت گرفت که فرمان قتل‌عام فوری کلیهٴ زندانیان سیاسی هوادار سازمان مجاهدین خلق را صادر کرده بود.
در این فایل صوتی، منتظری اعلام می‌کند که این اعدام‌ها، بزرگ‌ترین جنایتی است که در جمهوری اسلامی صورت گرفته است و جهان ما را به‌خاطر این جنایت، نخواهد بخشید.

از آنجا که طی سه دهه گذشته مقامات رژیم از مصونیت برخوردار بوده‌اند، اعدام و نقض حقوق‌بشر در ایران هم‌چنان ادامه دارد؛ چرا که دست‌اندرکاران قتل‌عام نه فقط مجازات نشده‌اند، بلکه مناصب کلیدی حاکمیت را در اشغال خود دارند. از جمله مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری (روحانی است) و علی نیری رئیس دادگاه انتظامی قضات (است).

شورای ملی مقاومت ایران و رئیس‌جمهور برگزیده این شورا، در تلاش برای پایان دادن به دهها سال جنایت توسط رژیم، یک منشور ده ماده‌یی برای ایران آینده ارائه کرده‌اند که یک جمهوری آزاد و دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت و لغو مجازات اعدام و شکنجه و برپایی حکومت قانون و احترام به منشور ملل‌متحد را پیشنهاد می‌کند.

ما از دولت انگلستان می‌خواهیم، این قتل‌عام جنایتکارانه را به‌عنوان جنایت علیه بشریت (به‌رسمیت) شناخته و آن‌را محکوم کند و از کمیساریای عالی حقوق‌بشر، شورای حقوق‌بشر، مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد و شورای امنیت بخواهد تا دستور یک تحقیقات را صادر کنند و مسئولان این قتل‌عام را به پای عدالت بیاورند.
ما همچنین از دولت می‌خواهیم که از تلاشهای مردم ایران و شورای ملی مقاومت برای محقق‌کردن برنامه دموکراتیک ده ماده‌یی خانم مریم رجوی حمایت کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3872d539-f4b3-41da-9f7d-f36575b6ea64"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات