728 x 90

سوريه,دخالتهای ایران,

اعتراف پاسدار صفوی به شکست و از دور خارج شدن رژیم در سوریه

-

پاسدار رحیم صفوی
پاسدار رحیم صفوی
پاسدار صفوی در مصاحبه با تلویزیون رژیم اعتراف کرد که با توجه به مذاکرات روسیه و آمریکا، رژیم در سوریه به حاشیه رانده شده است.

مشاور ارشد نظامی ولی‌فقیه ارتجاع ابراز نگرانی کرد که مبادا در «زد و بند» روسیه و آمریکا در موضوع سوریه، منافع آمریکا بیشتر تأمین شود و در این میان «سهم کمتری به ایران» داده شود.

به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر، پاسدارصفوی روز اول مهر در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که در سوریه در مقابل ائتلافی متشکل از کشورهای عربی، اردن، ترکیه، آمریکا و اسراییل، ائتلافی بین رژیم و روسیه و حزب‌الله لبنان با بشار اسد وجود دارد.

وی در همین مصاحبه گفت: «ولیکن هم‌اکنون سازوکاری بین آمریکایی‌ها و روس‌هاست که امیدواریم آمریکایی‌ها سر روس‌ها کلاه نگذارند و روس‌ها را در یک بازی که منافع آمریکایی‌ها بیشتر باشد و یا در بازی که سهم کمتری به ایران داده شود قرار ندهند».

وی سپس هشدار داد که ممکن است این دو قدرت با یکدیگر «زد و بندهایی می‌کنند» و سیاستمداران رژیم باید «حواس‌شان باشد» و در این میان «منافع ایران و سهم ایران نباید نادیده گرفته شود».

وی با نگرانی از این‌که رژیم در سوریه به حاشیه رانده شود و عمق استراتژیک را از دست بدهد اضافه کرد: «بنابراین باید مراقب منافع خود باشیم، مخصوصاً در ایجاد امنیت پایدار و عمق دفاع استراتژیک برای ایران ».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0af804fb-d327-4215-9c13-10ec75c80248"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات