728 x 90

مجمع عمومى سازمان ملل,

محمود عباس از همه کشورها خواست کشور مستقل فلسطین را به‌رسمیت بشناسند

-

سخنرانی محمود عباس در سازمان ملل
سخنرانی محمود عباس در سازمان ملل
محمود عباس رئیس دولت فلسطین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد در نیویورک از همه کشورها خواست که فلسطین را به‌رسمیت بشناسند و گفت: «افرادی که برای پایان مناقشه میان اسراییل و فلسطین، به راه‌حل دو کشور باور دارند، پس باید هر دو کشور را به‌رسمیت بشناسند».

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس1مهر 95، محمود عباس سال ۲۰۱۷ میلادی را «سال بین‌المللی برای پایان دادن به اشغال سرزمینهای فلسطین توسط اسرائیل» نامید.

محمود عباس با انتقاد از ادامه شهرک‌سازی‌ها در کرانه غربی رود اردن، گفت: «این شهرک‌سازی‌ها از هر نظر غیرقانونی است و هر گونه امیدی برای یافتن راه‌حل مناقشه میان اسراییل و فلسطین را از بین برده است».

اسرائیل اخیراً شهرک‌سازی در کرانه غربی رود اردن را از سر گرفته است. دولت آمریکا ماه گذشته میلادی با ابراز نگرانی از این اقدام اعلام کرد که اسراییل ساخت ۴۶۳ واحد مسکونی برای یهودیان را در این منطقه تأیید کرده است.

محمود عباس رئیس دولت فلسطین همچنین از دولت انگلستان خواست به‌دلیل «بیانیه بالفور» که آن را زمینه‌ای برای تشکیل کشور اسراییل دانست، از فلسطینیان عذرخواهی کند.

به گزارش خبرگزاری رویتر، محمود عباس «بیانیه بالفور» را بیانیه‌یی «بدنام» خواند و تأکید کرد که این بیانیه به فجایع، بدبختی و بی‌عدالتی در حق فلسطینیان منجر شده است.

او از انگلستان خواست که در آستانه یک‌صدمین سالگرد صدور این بیانیه، مسئولیت تبعات اقدام خود را برعهده بگیرد. محمود عباس افزود: «انگلستان برای رفع پیامدهای این اقدام خود حداقل کاری که می‌تواند انجام دهد این است که کشور فلسطین را به‌رسمیت بشناسد»

بیانیه بالفور» نامه‌یی است که در دوم نوامبر سال ۱۹۱۷ میلادی (۹۹ سال پیش) توسط آرتور جیمز بالفور وزیر وقت خارجه انگلستان خطاب به والتر روتشیلد سیاست‌مدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام انگلستان نوشته شد.

وزیر وقت خارجه انگلستان در این نامه به یهودیان وعده داده بود که دولت انگلستان به آنها کمک می‌کند تا آن‌طور که در متن نامه آمده، در فلسطین، صاحب یک «خانه ملی» شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e246fda-adab-445d-917b-a918ccb2a6a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات