728 x 90

اخبار علمی و فناوری,

اتوبوس الکتریکی با یک بار شارژ ۵۵۰ کیلومتر حرکت می‌کند

-

اتوبوس الکتریکی
اتوبوس الکتریکی
از مدتها قبل گروهی از مهندسان برای سالم و تمیز نگه‌داشتن محیط زیست بر روی پروژه اتوبوس های الکتریکی کار کرده‌اند و آخرین مدل ساخته شده آن دارای موفقیتهای چشمگیری بوده است. این مدل که به نام Catalys E2 Series شناخته شده است، قادر خواهد بود ۳۵۰ مایل را با هر بار شارژ طی کند که نشان می‌دهد این مدل از Tesla Modes S هم بهتر است. نکته عجیب این است که اتوبوس‌های برقی از خودروهای برقی بهتر هستند، چون نیازی به ایستگاههای شارژ بین شهری ندارند. چون مسافت طی شده آنها بیشتر است و داخل شهر از مکانهای گذاشته شده شارژ خواهند شد. حتی می‌توان گفت که اتوبوس E2 فقط به روزی یک بار شارژ نیاز دارد چون قدرت آن خیلی زیاد است. همه مردم نمی‌توانند از پس هزینه‌های اتومبیل‌های برقی بر بیایند، اما اکثر آنها می‌توانند هزینه اتوبوس برقی را بدهند، چون ارزان تر است.

منبع تغذیه این اتوبوس های Catalys E2 Series دو باطری بسیار بزرگ می‌باشد که قادر خواهند بود ۶۶۰ kwh برق ذخیره کنند.

لازم به ذکر است که تنها مشکلی که باعث می‌شود اکثر شرکتها و شهرها از این اتوبوس استفاده نکنند، قیمت بالای این اتوبوس‌ها است که تقریباً دو برابر اتوبوسهای معمولی می‌باشد.

شرکت سازنده این اتوبوس و همچنین مردم امیدوارند که دولت تدابیری بیندیشد تا بتوان این اتوبوس را ارزان تر خرید و به پاک شدن جامعه کمک کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c68d47ee-861e-4cfa-833f-d6d07832795e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات