728 x 90

تورم و گرانى,

دولت روحانی گوشت وارداتی را ۴ تا ۵هزار تومان گران کرد

-

گران شدن گوشت وارداتی
گران شدن گوشت وارداتی
با تصویب هیأت وزیران کابینه آخوند روحانی هزینه واردات گوشت منجمد وارداتی از ۱۵ درصد به ۲۶ درصد افزایش یافت و این امر منجر به افزایش ۴ تا ۵ هزار تومانی قیمت این محصول در بازار مصرف شد.

بر اساس این تصمیم‌گیری قیمت گوشت گوساله در 10روز گذشته متأثر از این امر 4 تا 5هزار تومان در هر کیلوگرم افزایش داشته به‌طوری‌که هر کیلوگرم گوشت گوساله مخلوط وارداتی از 19هزار تومان به حدود 24هزار تومان رسیده است.

یکی از واردکنندگان گوشت برزیلی در این باره گفت: ”بر اساس رقم یاد شده، هر کیلوگرم از این محصول با در نظر گرفتن اختصاص ارز مبادله‌ای برای واردات، حدود 14هزار تومان بدون احتساب عوارض گمرکی تا قبل از سال جدید قیمت داشت که با حذف اختصاص ارز مبادله‌ای به واردات این محصول در سال جاری، نرخ این محصول به 16هزار تومان افزایش یافته است“.

وی همچنین اضافه کرد: ”در یک ماه گذشته با توجه به افزایش عوارض گمرکی، نرخ پرداختی برای هر کیلوگرم گوشت گوساله از هزار و 800 تومان به 4هزار و 800 تومان افزایش‌یافته است و قیمت تمام‌شده این محصول اکنون برای واردکننده به 20هزار و 800 تومان تومان رسیده است“.

این وارد کننده گوشت، افزایش قیمت را نا متعارف خواند و گفت: ”از 10 شهریورماه سال جاری به‌دلیل اقدامات صورت گرفته، قیمت گوشت در بازار مصرف به شکل نامتعارفی افزایش‌یافته است و در صورتی که شرکت پشتیبانی امور دام در این خصوص ورود نکند قیمت این محصول دوباره افزایش می‌باید و حتی امکان بالا رفتن قیمت گوشت تازه نیز وجود دارد“.

بنابراین گزارش در هفته‌های اخیر اخباری نیز در خصوص احتکار گوشت وارداتی در بازار هم به گوش می‌رسید، که این امر ناشی از تصمیمات دولت در خصوص افزایش عوارض گمرکی است.

یک منبع آگاه در این زمینه درباره گرانتر شدن مجدد قیمت گوشت هشدار داد و گفت: ”بعد از افزایش قیمت گوشت گوساله وارداتی در 10روز گذشته، وارد کنندگان ذخایر خود را در بازار تزریق کردند و اکنون ذخایر گوشت برزیلی بخش خصوص از 30 تا 40هزار تن معمول به کمتر از 10هزار تن کاهش‌یافته است و درصورتی‌که این روند ادامه داشته باشد قیمت گوشت دوباره گران می‌شود“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56c58bbc-596d-47e6-86e2-fc725ebf03b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات