728 x 90

بحران اقتصادى ايران,

تعطیلی کارخانه‌های نساجی داخلی به علت واردات اجناس بی‌کیفیت خارجی است

-

تعطیلی کارخانه‌های نساجی داخلی به علت واردات اجناس بی‌کیفیت خارجی
تعطیلی کارخانه‌های نساجی داخلی به علت واردات اجناس بی‌کیفیت خارجی
دبیر انجمن صنایع همگن نساجی رژیم در استان اصفهان درباره تعطیلی واحدهای نساجی گفت: ”واردات بی‌حدوحصر کالاهای بی‌کیفیت کشورهای بیگانه کار را به‌جایی رسانده که کارخانه‌های نساجی کشور یا تعطیل‌ شده‌اند یا با زیر ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند“.

مظفر چلمقانی با نام بردن از مشکلات واحدهای نساجی داخلی افزود: ”واردات کالاهای بی‌کیفیت در حالی است که واحدهای نساجی با مسائلی مانند رکود، کمبود مواد اولیه، کمبود نقدینگی، بالا بودن نرخ بهره بانکی، افزایش مالیات روبه‌رو بوده‌اند به‌طوری‌که شرایط کار برای آن‌ها سخت شده است“.

وی درباره آمار واحدهای نساجی استان اصفهان گفت: ”استان اصفهان قطب نساجی کشور محسوب می‌شود به این معنا که حدود 2300 واحد شناسنامه‌دار و نزدیک به 6 هزار واحد کارگاهی کوچک نساجی بدون شناسنامه جمعاً با حدود بیش از 100 هزار نیروی انسانی در این استان مشغول به کارند“.

چلمقانی از توانایی‌های صنعت نساجی نام برد، بدون این‌که به وضعیت اسفبار صنعت در کل کشور اشاره‌یی بکند و این‌که این رژیم توانایی و امکانی برای پیشرفت ندارد، وی اضافه کرد: ”ارزش افزوده صنعت نساجی نسبت به سایر صنایع بیشتر است به‌طوری که از هر کیلوگرم پنبه به ارزش 2 دلار می‌توان کالایی به ارزش هر کیلوگرم تا 200 دلار تولید کرد و صنعت نساجی کشور پشتوانه 20 دانشگاه و 14هزار نفر نیروی تحصیل‌کرده در این رشته را دارد“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d28768e4-8024-4b39-8aff-061a913647ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات