728 x 90

تشدید سرکوب ,

نامه دفتر جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل‌متحد به رژیم ایران و رفع محدودیتها

-

مهر و موم کردن مغازه های بهایی ها در ایران
مهر و موم کردن مغازه های بهایی ها در ایران
دفتر جامعه جهانی بهاییان در سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه 16شهریور طی نامه‌یی از رژیم ایران خواستار رسیدگی به "بی‌عدالتیهای اقتصادی وارده بر بهاییان" در ایران تحت حاکمیت آخوندها شد.

خانم بانی دوگال "نماینده ارشد جامعه جهانی بهایی در این نامه از جمله به "اخراج هزاران کارمند بهایی بدون هیچ‌گونه غرامتی از وزارتخانه‌ها و ادارات" ، "اخراج کارگران بهایی از کارخانجات و شرکتهای دولتی و نیمه دولتی" ، "قطع حقوق بازنشستگی و مجبور کردن آنها به "بازپرداخت حقوقهای دریافتی سالیان خدمت اشاره شده است. در این نامه همچنین آمده است: «محرومیت بهاییان از استخدام در بخش دولتی کشورشان هنوز به قوت خود باقی است» .

" در این نامه همچنین آمده است: طی چند سال اخیر مشکلات جدیدی نیز در مقابل فعالیت بهاییان در بخش غیردولتی ایجاد شده است از جمله این‌که "برخی از متصدیان، زمانی که فرد بهایی به‌مناسبت ایام تعطیل مذهبی… کار خود را برای یک یا دو روز تعطیل می‌کند، مغازه او را مهر و موم کرد، وی را به لغو جواز کسب تهدید می‌کنند."

خانم دوگال، با یادآوری مصادره اموال بهاییان می‌افزاید هنوز "حملات پی‌درپی به منازل بهاییان و غارت اموالشان، زندانی کردن غیرقانونی آنان و درخواست وثیقه‌های سنگین برای آزادی آنان" ، باعث تشدید مشکلات معیشتی آنها می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87719fa4-ce59-444d-a3f0-b9d675c0c8db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات