728 x 90

-

۲۰۰کشته نظامیان اسد در عملیات رزمندگان در حومه دمشق و پیشرویها در منطقه حلب

-

رزمندگان ارتش آزادی در منطقه غوطه شرقی
رزمندگان ارتش آزادی در منطقه غوطه شرقی
رزمندگان در چهارمین مرحله از عملیات ذات الرقاع مناطق وسیعی را که توسط عناصر اسد تصرف شده بود تسخیر کردند. در این عملیات بیش از 200تن از عناصر رژیم اسد به هلاکت رسیدند و مقادیر قابل توجهی تانک و ماشین‌آلات نظامی به غنیمت رزمندگان در آمد.

در حومه دمشق از شهرک حوش الفاره تا شهرک تل کردی و در خط جبهه‌های درگیری، رزمندگان مسلح سوری از ده محور به عناصر اسد تهاجم کردند. این محورها چندین کیلومتر امتداد داشت و کلیه مناطقی که اخیراً توسط ارتش اسد تصرف شده بود بازپس گرفته شد.

یکی از فرماندهان رزمندگان:
ما به مواضع رژیم اسد نفوذ خواهیم کرد و مناطقی که در غوطه شرقی به‌دست آنها افتاده را تصرف خواهیم کرد و به یاری خدا تا آخرین وجب غوطه شرقی را از آنها باز پس خواهیم گرفت.

عملیات جدید رزمندگان نامش ذات الرقاع نام گرفته است. این عملیات بصورت اساسی بر روی عنصر غافلگیری و نفوذ به داخل مواضع رژیم اسد بنا نهاده شده بود. بعد از نفوذ تیم های رزمنده، گروه‌های دیگر مواضع ارتش اسد را دور زدند.
علاوه بر این لاستیکهایی که آتش زده می‌شود در کور کردن دید هواپیماهای دشمن نقش برجسته‌ای داشت و نتوانستند محل تجمع رزمندگان را دیدبانی کنند.

با شروع عملیات مواضع اسد به‌ سرعت فرو ریخت چرا که عنصر غافلگیری و سرعت در این عملیات برجسته بود و مواضع حوش الفاره و حوش النصری و بخشهایی از مزارع اطراف تحت کنترل نظامیان اسد به تصرف رزمندگان در آمد.

به گفته فرماندهان نظامی ارتش اسلام در این عملیات بیش از 200تن از عناصر اسد کشته شدند و زرهیهای متعدد نیز به غنیمت آنها در آمد. فرماندهان نظامی می‌گویند رژیم اسد در مواضعی که تصرف کرده بودند تجمع نیرو کرده و قصد داشت دست به‌عمل نظامی بزند.
آنها می‌خواستند که از حالت دفاعی به وضعیت تهاجمی در آیند. امری که پیشروی رزمندگان را تسهیل کرد و توانستند مناطق جدیدی را آزاد کنند.

بعد از تصرف شهر داریا توسط عناصر اسد آنها قصد داشتند که همان سناریو را در غوطه شرقی تکرار کنند. می خواستند که در غوطه شرقی مناطق کشاورزی را تصرف کنند و پس از آن به تهاجم سنگینی دست بزنند ولی با عملیات برق آسای رزمندگان این تلاش درهم‌شکسته شد و تلفات سنگینی را متحمل شد.
 

 

 
پیشرویها در منطقه حلب
گفتگو با فرمانده یکی از یکانهای ارتش آزادی در مورد پیشروی در شمال حلب
عملیات سپر فرات و پاکسازی مناطق میان جرابلس و اعزاز ادامه دارد. فرمانده یکان رزمی سلطان مراد از یکانهای ارتش آزادی:
امروز تهاجم ما شامل تسخیر چندین روستا از محور شمالی و محور جنوب شرقی بود. در محورهای شمالی و جنوب شرقی چندین روستا را آزاد کردیم و به‌دنبال آن به منطقه الراعی - غندوره رفتیم و شهرک غندوره را نیز آزاد کردیم.
در روزهای اینده به یاری خدا شهر اعزاز را به جرابلس متصل می‌کنیم. این جاده نزدیک 90 کیلومتر است. نیروی کافی داریم، آنها به سوی شهر الراعی پیشروی خواهند کرد و ما نیز از سمت شهرک غندوره پیشروی می‌کنیم و در مدت زمان کوتاهی به آنها وصل می‌شویم. این به یاری خدا صورت خواهد گرفت.
بعد از آن هم اهداف زیادی در مقابل ما وجود دارد تا این‌که آخرین نفر از عناصر داعش را از این کشور بیرون کنیم. ما به این‌جا آمده‌ایم چون فرزندان این کشور هستیم و هیچ‌یک از جبهه‌های رژیم اسد را تخلیه نکرده‌ایم که به این‌جا بیاییم، از دو سال پیش با عناصر داعش جنگیده‌ایم و به یاری خدا تمامی این منطقه را از گروه‌های تروریستی پاکسازی خواهیم کرد. همان‌طوریکه در شهر جرابلس دیدید.
هر روستایی که تصرف کردیم بلافاصله امنیت آن را تأمین می‌کنیم و از ساکنان آن می‌خواهیم که به خانه‌هایشان باز گردند.

 

گزارشی از پاکسازی نوار مرزی ترکیه از عناصر داعش
به گزارش تلویزیون اورینت ارتش آزادی سوریه در عملیات سپر فرات بعد از درگیریهای سنگینی که با عناصر داعش داشت نوار مرزی مشترک میان سوریه و ترکیه در حد فاصل شهرهای جرابلس و اعزاز در حومه شمالی حلب را از عناصر داعش پاکسازی کرد

به گفته منابع نظامی، ارتش آزادی سوریه با حمایت توپخانه ترکیه دهها روستا در حد فاصل این دو شهر را تسخیر کرد و همچنین تعدادی از مواضع داعش در داخل خاک سوریه را به تصرف خود در آورد. بدین ترتیب مرزهای سوریه و ترکیه کاملاً از مناطقی که داعش آنها را در کنترل خود داشت پاکسازی شده است

چند روز پس از شروع عملیات سپر فرات رزمندگان ارتش آزادی سوریه توانستند معادله نظامی در روی زمین را تغییر دهند.
مناطق تصرف شده توسط رزمندگان ارتش آزادی تا شهرک الراعی در حومه شمالی حلب، که به‌عنوان شهرکی استراتژیکی توصیف می‌شود امتداد یافته است.

تمامی این دست آوردها در مرحله دوم عملیات سپر فرات محقق شده است. در این عملیات رزمندگان از غرب شهر جرابلس به رزمندگانی محلق شدند که از شرق شهر الراعی آمده بودند.

در طول روزهای گذشته رزمندگان در این دو منطقه دهها شهرک را آزاد کردند. برجسته‌ترین شهرکهایی که به‌دست آنها تصرف شد، نینوی، فرسان، عرب عزه، مزارع کن نو، اثریه، نهضه و مثمنه و تعداد زیاد دیگری از شهرکها بود.

بدین ترتیب ارتش آزادی سوریه توانست عناصر داعش را از نوار مرزی ترکیه دور کند و آنها را در شهر الباب و چند شهرک اطراف آن به محاصره خود در آورد. عملیات متصل کردن شهر جرابلس به شهر اعزاز بعد از آن صورت گرفت که چندین تانک ترکیه به داخل سوریه وارد شد ولی این بار این تانکها از سمت شهر الراعی وارد سوریه شدند

در این مرحله از عملیات رزمندگان در نزدیکی شهر الباب مستقر شده‌اند. شهری که آخرین پناهگاه عناصر داعش در حومه حلب بحساب می‌آید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86fcafc3-1f8c-4256-b896-91895cc947eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات