728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

پاسدار شریعتمداری: اظهارات رفسنجانی دعوت از آمریکا برای حمله به ایران است

-

پاسدار حسین شریعتمداری
پاسدار حسین شریعتمداری
پاسدار شریعتمداری نماینده ولی‌فقیه ارتجاع در کیهان روز یکشنبه 14شهریور طی یادداشتی در این روزنامه حکومتی، اظهارات رفسنجانی درباره سیاست اقتصادی را زیر ضرب برد و گفت: «اظهارات رفسنجانی چه بداند و بخواهد و چه نداند و نخواهد - دعوت از آمریکا و سایر دشمنان تابلودار جمهوری اسلامی ایران برای حمله به کشورمان است.

وی به اظهارات رفسنجانی اشاره کرد که گفته بود دنیای فردا، دنیای گفتمانهاست، نه‌موشکها! و «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از این‌که نیروی نظامی داشته باشند محروم شدند... پول‌هایشان آزاد شد و… اقتصاد دانش‌بنیان برای خود درست کردند، لذا دیگر آسیب‌پذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است و… مطمئنم دوره دوم دولت روحانی می‌تواند ما را به آنجا برساند»!

پاسدار شريعتمداري با زیر سؤال بردن اظهارات رفسنجانی از جمله نوشت: «اکنون باید پرسید در حالی که آمریکا و متحدانش بی‌وقفه ایران اسلامی را به حمله نظامی تهدید می‌کنند و به اعتراف خود، تروریست‌های داعش را برای مقابله با جمهوری اسلامی پدید آورده‌اند و از حضور نظامی و مستشاری مقتدرانه ایران در منطقه جیغ بنفش می‌کشند و... اصرار چندباره و مکرر آقای هاشمی رفسنجانی برای حذف برنامه موشکی ایران و محروم کردن کشور از نیروی نظامی با چه انگیزه‌یی صورت می‌پذیرد؟ ! اصرار آقای رفسنجانی اگر فقط یک‌بار بود - اگر ‌چه باز هم نیاز به توضیح ایشان داشت، چرا که دعوت آشکار دشمن به حمله نظامی است- ولی می‌توانستیم با اغماض و احتمال «خطا» از کنار آن، عبور کنیم، ولی «خطا» وقتی تکرار می‌شود، نشانه «خط» است و از آنجا که پای جان و مال و ناموس مردم و استقلال و موجودیت کشور در میان است، باید به ملت توضیح بدهند که در پس اصرار ایشان چه ماجرای ناگفته‌یی هست و این توضیح از آن جهت ضروری است که اظهارات آقای رفسنجانی با هیچ منطق و معیار عقلی و شرعی نه فقط همخوانی ندارد، بلکه در تضاد و تقابل با عقل و شرع نیز هست.

وی در پایان یادداشت خود افزود: «و بالاخره آقای هاشمی در اظهارات اخیر خود به نکته درخور تأمل و سؤال‌برانگیز دیگری نیز اشاره کرده است. آنجا که بعد از پیشنهاد حذف نیروهای نظامی کشور، می‌گوید «این راه در ایران باز شده است» و تأکید می‌کند که «مطمئنم دوره دوم دولت روحانی می‌تواند ما را به آنجا برساند»! که با توجه به برخی اقدامات اخیر دولت، نظیر پذیرش FATF که تضعیف قطعی اقتدار نظام از جمله پی‌آمدهای آن است نمی‌توان و نباید از کنار این اظهارات به آسانی عبور کرد و آبشخور احتمالی آن را نادیده گرفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64041a66-ee40-4da2-9c7c-b5f6b4db0925"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات