728 x 90

قتل عام 67,

کمیته سوئیسی: محاکمه سران رژیم آخوندی به‌خاطر نسل‌کشی در قتل‌عام ۶۷

-

سران نظام آخوندی که در قتل عام سال 67 بر مسند قدرت بودند
سران نظام آخوندی که در قتل عام سال 67 بر مسند قدرت بودند
کمیته سوئیسی دفاع از مجاهدان اشرفی و دموکراسی در ایران، با ارسال نامه‌یی به بان کی‌مون، دبیرکل ملل‌متحد، خواستار محاکمه سران رژیم آخوندی به‌خاطر نسل‌کشی در قتل‌عام ۶۷شد و نوشت: از سازمان ملل و شورای امنیت و شورای حقوق‌بشر می‌خواهیم، عدالت را در مورد نسل‌کشی سال1988 در ایران اجرا کند. در این نسل‌کشی 30هزار زندانی سیاسی، با فتوای خمینی بزرگترین جنایتکاری که تاریخ این سرزمین به‌خود دیده، به قتل رسیدند. ..
 
 
ما می‌خواهیم جلادانی که مرتکب این جنایت شدند و اکنون در بالاترین پستها در دولت روحانی اشتغال دارند، در مقابل یک دادگاه بین‌المللی قرار گیرند. سکوت در برابر قتل‌عام مردم ایران توسط این رژیم، به‌وضوح به‌معنای همدستی با (این رژیم) است.

در ادامه نامه کمیته سوئیسی دفاع از مجاهدان اشرفی و دموکراسی در ایران درباره قتل‌عام سال 67 آمده است:
اسناد منتشر شده اخیر و همچنین اعترافهای علنی مسئولان و نهادهای رژیم، ضرورت تعقیب کیفری بین‌المللی عاملان و آمران این جنایت علیه بشریت را افزایش می‌دهد. سازمان ملل، باید یک کمیسیون تحقیق را به بررسی شواهد مستند این جنایت برگزیند و زمینه قضایی برای تعقیب قانونی آمران آن را ایجاد کند. آنها بایستی نام قربانیان را اعلام و وصیت نامه و آدرس گورهای آنها را منتشر کنند، و نام تمام اعضای ”کمیسیون مرگ“ را در استانها اعلام کنند.

آقای دبیرکل، ما خواستار آن هستیم که پرونده این جنایت بزرگ با تمام عناصر و شواهد آن به دیوان بین‌المللی فرستاده شود و همه عاملان به‌خاطر جنایت علیه بشریت محاکمه شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ede7ace9-383d-44a5-8646-e60cb70c15a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات