728 x 90

اخبار اعتراضى,

گزارشی از وضعیت کارگران قرارداد موقت در پتروشیمی‌های بندر موسوم به امام

-

وضعیت کارگران قرارداد موقت در پتروشیمی‌های بندر موسوم به امام
وضعیت کارگران قرارداد موقت در پتروشیمی‌های بندر موسوم به امام
گزارش یکی از کارکنان پتروشیمی در مورد وضعیت استخدامی و شغلی کارگران تبدیل وضعیت شده از استخدام ثابت به قرار داد موقت در پتروشیمی بندر موسوم به امام:
نفرات مدت موقت به‌دلیل غیرقانونی بودن وضعیت قراردادی شدنشان، هیچگونه مزایای حقوقی و رفاهی به آنها تعلق نمی‌گیرد و هیچگاه درجه شغلی و حقوقیشان نیز تغییر نمی‌کند. حتی نفراتی که در طول مدت اشتغال خود ادامه تحصیل داده و به مدارک بالاتر نائل آمدند، به هیچ‌وجه مدرک جدیدشان اعمال نشده و همان مدرک روز اول استخدام ملاک است و این معضلات در حالی است که شخصی که خود شرکت به‌وسیله آزمون آن را به شکل قرارداد مدت موقت جذب می‌کند، ردیف استخدامی آن عینا برابر با ردیف استخدامی پرسنلی است که به‌وسیله مصوبه هیأت وزیران و با دستور مستقیم شخص رئیس دولت وقت و وزیر نفتش جذب شده‌اند، با این تفاوت که به نفرات جذب شده‌ی آزمونی که هیچگونه سابقه‌یی در صنعت نفت تا روز استخدام خود نداشته‌اند، تمامی مزایای حقوقی و رفاهی به‌طور کامل داده می‌شود، لیکن شخصی که 10سال و بعضاً بیشتر از عمر خود را در این صنعت و شهری با آلودگی بسیار بالا و دمای هوای بالای 50 سپری کرده و کوله باری از دانش و تجربه‌ی کاری را به همراه داشته، تحمیلی و اضافی بوده و هیچ چیزی به آن تعلق نمی‌گیرد. این مشکلات بارها توسط کارگران چه به‌صورت مراجعه و چه به‌صورت اعتراض و تجمع با مدیریت ارشد پتروشیمی مطرح شده و هیچ نتیجه‌یی حاصل نگردیده است و به آنها به صراحت گفته شده است که هرکس ناراضی است می‌تواند با شرکت تسویه‌حساب کرده و به پیمانکاری برگردد. و هرزمان که صلاح بدانیم می‌توانیم به خدمت شخص پایان داده و او را اخراج کنیم.

به این ترتیب با دست بازی که قانون کار رژیم ولایت‌فقیه به کارفرمایان داده است، آنها کارگران را در حالی که در بدترین شرایط کاری مورد بهره کشی قرار می‌دهند، حاضر نیستند از خدمات حداقلی مثل بیمه، سوانح، بازنشستگی و... برخوردار کنند علاوه بر اینها به خودشان دست باز داده‌اند تا هر وقت خواستند کارگران را از کار بیکار کرده بدون بیمه بیکاری و این‌که کسی مسئولیتی در مورد معیشت‌شان داشته باشد به امان خدا رها می‌شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/54e06f54-6531-489c-b143-9be379bf567a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات