728 x 90

قتل عام 67,

پاریس – گرامیداشت قتل‌عام شدگان سال ۶۷

-

پاریس – گرامیداشت قتل‌عام شدگان سال 67
پاریس – گرامیداشت قتل‌عام شدگان سال 67
در گرامیداشت سالگرد قتل‌عام 30 زندانی سیاسی، جلسه‌ای با حضور جمعی از اشرف‌نشانان و نیز حامیان مقاومت در پاریس برگزار شد.

در این جلسه که توسط انجمن پناهندگان ایرانی هواداران مقاومت ایران در پاریس ترتیب داده شده بود ابتدا شرح کوتاهی از قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی که با حکم خمینی دژخیم به‌شهادت رسیدند داده شد. و سپس فراخوان اشرف‌نشانها و هواداران مقاومت مبنی بر تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده قتل‌عام سال 67 و قرار دادن مسئولان این جنایات در مقابل عدالت قرائت شد

در این ماه همه هواداران مقاومت از جمله ما که دراین‌جا جمع شده‌ایم با فعالیتهای گسترده و برگزاری آکسیونها و جلسات ضمن محکوم کردن این قتل‌عام خواهان آن هستیم که شورای امنیت ملل‌متحد در اسرع وقت دادگاه ویژه رسیدگی به جنایات رژیم ایران علیه بشریت و به‌خصوص پرونده قتل‌عام سال 1988 را تشکیل دهد و مسئولان این جنایات در مقابل عدالت قرارداده شود.

سپس بهزاد نظیری زندانی سیاسی در رژیم آخوندی و از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت به سخنرانی پرداخت.

وی ضمن گرامیداشت خاطره 30000 قهرمان سربدار، به بازگویی خاطرات شماری از شهدای این قتل‌عام وحشیانه پرداخت و ابعاد گسترده کارزاری که هم‌اکنون برای دادخواهی این خونها در سراسر میهن و در اقصی نقاط جهان در جریان است را تشریح کرد.

بهزاد نظیری
این نوار این نوک کوه یخ و ما همه‌اش را نمی‌بینیم ما این غیض رژیم را می‌بینیم موضعگیری مقامات رژیم را می‌بینیم دیدم خبرگزاری فارس ۸ صفحه استدلال فقهی گذاشته که این کار خمینی درست بوده، ۸ صفحه. نوشته این را گذاشتیم که طلبه‌ها بخوانند که ذهنشان باز بشود. یعنی ببینید چه مسأله‌ای ایجاد کرده درون رژیم یعنی یک حقیقت خونینی اون زیر جامعه ایران 28سال خفته بوده این یکدفعه اینطوری آمده واقعاً یک زلزله‌ای ایجاد کرده واقعاً آن جنبه اجتماعی‌اش را ما هنوز تماماً فکر می‌کنم که نمی‌بینیم هنوز ما عمق این تاثیری که توی جامعه ایران گذاشته ما نمی‌بینیم ما غیض ر‌ژیم را می‌بینیم ما می‌بینیم که یک مقام رژیم می‌گوید که باید عذرخواهی کنیم آن یکی می‌گوید خفه، الآن عذرخواهی چه معنی داره اینطوری دارند به همدیگر شلیک می‌کنند سر این موضوع. البته آن دست‌اندرکارهای اصلی یعنی خامنه‌ای و رفسنجانی و روحانی و اینها همه فعلاً خفه هستند ولی خوب بقیه که حرف می‌زنند خرچنگ نظام که حرف میزنه داره حرفهای خامنه‌ای را می‌زند دیگه یعنی دارد دفاع می‌کند کی اینها را وادار میکنه که بعد از 28سال اینجوری به دست و پا بیفتند برای این‌که این بزرگترین جنایت تاریخ کشورمان را توجیه کنند یا بخواهند توجیه کنند این خیلی موضوعیه که ما نباید از کنارش بگذریم همینطوری از کنارش بگذریم خوب دیدید که هنوز اگر ‌چه سایتهای فارسی یا تو رژیم این داستان دارد غلیان می‌کند یعنی واقعاً زلزله سیاسی ایجاد کرده هنوز چنان که باید و شاید تو خارج منعکس نشده ولی این نشان می‌دهد که ما چقدر الآن باید این موضوع رو واقعاً روش کار کنیم از کمپین از انعکاس‌گرفتن از اکسیون گذاشتن از همین نمایشگاهی که گذاشتید چه اهمیتی دارد یعنی از هر فرصتی استفاده کنیم برای این‌که این موضوع رو باید بفهمند افکار عمومی دنیا بشنوند بفهمند و این حتماً بازتابش رو تو داخل خواهد داشت حتماً خیلی از خانواده‌ها خیلی از کسانی که هنوز محل دفن عزیزانشان را نمی‌دانند چشم‌انتظارند که ما الآن که بعد از 28سال این موضوع اینطوری رو آمده مطرح شده و گریبان رژیم را گرفته چنانکه باید و شاید به این موضوع بپردازیم و فکر می‌کنم هر چقدر تلاش کنیم تو این زمینه کم تلاش کردیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3345f008-2bca-4f55-952b-d7bd45c2e030"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات