728 x 90

دخالتهای ایران,اخبار روسيه,

پایان ناگهانی حضور نیروی هوایی روسیه در همدان

-

پایان ناگهانی حضور نیروی هوایی روسیه در همدان
پایان ناگهانی حضور نیروی هوایی روسیه در همدان
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سخنگوی وزارت دفاع این کشور اعلام کرد، عملیات جنگنده‌های روسیه از پایگاه نوژه همدان به اتمام رسید و تمام نیروهای هوایی دخیل در این عملیات، اکنون در خاک روسیه هستند.

در همین حال سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم از پایان یافتن ناگهانی استفاده هواپیماهای سنگین بمب‌افکن روسیه از پایگاه هوایی نوژه همدان خبر داد و گفت: استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان عجالتاً پایان یافته است.

یک رسانه باند خامنه‌ای نوشت:‌ جنجال استقرار هواپیماهای روسی در پایگاه نوژه, تا دیروز هم ادامه داشت.

به گزارش رسانه‌های حکومتی حسین دهقان وزیر دفاع رژیم درباره استفاده روسیه از پایگاه نوژه همدان گفت: روس‌ها به‌دلیل این‌که حس ابرقدرتی دارند و می‌خواهند در معادلات تاثیرگذار باشند با اعلام خبر حضور جنگنده‌های‌شان در همدان بی‌معرفتی کردند.

حسین دهقان در مورد اظهارات مقامات آمریکایی که رژیم ایران قطعنامه 2231 سازمان ملل را به‌دلیل کمک هوایی به روسیه نقض کرده نیز گفت ما هیچ قطعنامه‌ای را نقض نکرده‌ایم.

آسوشیتدپرس در گزارشی پیرامون توقف پروازهای هواپیماهای روسیه از پایگاه نوژه در همدان، به سخنان وزیر دفاع رژیم حسین دهقان اشاره کرد و نوشت: «اظهارات دهقان نشان می‌دهد که روسیه و (رژیم) ایران در شروع این پروازها، توافق کرده بودند که استفادهٴ مسکو از این فرودگاه را مسکوت بگذارند» .

این خبرگزاری سپس به بحران پس از علنی شدن استقرار بمب‌افکنهای روسیه در پایگاه هوایی همدان اشاره می‌کند و می‌افزاید: اقدام رژیم ایران برای دادن مجوز به روسیه به‌منظور استفاده از فرودگاه همدان، در ایران غیرمحبوب است» .

خبرگزاری رویتر نیز در گزارش خود بر تناقض‌گویی‌های مقامات رژیم انگشت گذاشت و با اشاره به سخنان سخنگوی وزارت‌خارجه آخوندها درباره اتمام پروازهای روسیه از همدان، نوشت: «وزیر دفاع (رژیم) ایران هفته گذشته گفته بود که روسیه اجازه خواهد داشت «تا هر زمان که نیاز داشته باشد» از پایگاه نوژه استفاده کند» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9c070d7-087b-4059-9a40-7c89491f17f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات