728 x 90

گزیده روزنامه ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی روز ۲۴مرداد ۱۳۹۵

-

نگاهی به روزنامه های حکومتی
نگاهی به روزنامه های حکومتی
در روزنامه‌های حکومتی روز یکشنبه 24مرداد، واکنش به حرفهای منتظری و تلاش برای توجیه جنایت قتل‌عام زندانیان سیاسی توسط هر دو باند حکومتی ادامه دارد. ابراز وحشت از مقاومت ایران مضمون مشترک این سوز و گدازهاست.

اعتماد: مسیح مهاجری، مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی هم به فایل صوتی منتشر شده از مرحوم آیت‌الله منتظری واکنش نشان و هشدار داد که مبادا خودی‌ها درصدد بریدن بن نظام باشند.

جمهوری اسلامی: برخی رسانه‌های بیرونی مانند بی‌بی‌سی که با بهانه‌جویی درصدد تخریب چهره پاک بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام‌ خمینی هستند، این سخنان را که در جلسه‌ای با حضور مسئولان اصلی قضایی پرونده رسیدگی به وضع منافقان زندانی پس از حمله نظامی ناکام منافقان در مرداد 67 ایراد شده و مفاد آن اجمالا پیش‌تر نیز به‌صورت‌های دیگر منتشر شده بود، فرصت مغتنمی برای پی‌گیری پروژه تخریب هر چه بیش‌تر شخصیت امام‌خمینی دانستند و برخی معاندان یا مخالفان نیز انتشار آن را برگ برنده‌ای برای خود شمردند و برای برخی علاقه‌مندان امام نیز پرسش درباره درستی و نادرستی نظر ایشان در این قضیه تقویت شد... این‌که انتشار این متن با چه هدفی صورت گرفته امری قابل‌توجه است اما تردیدی نیست که این اقدام مایه دامن زدن به اختلاف در جبهه انقلاب و شادمانی معاندان و دشمنانی است که حضور هیچ‌یک از فرزندان انقلاب را در جریانها و گروه‌های مختلف سیاسی و فکری برنمی‌تابند و تنها در پی اهداف و منافع خود هستند... جای شگفتی است اگر عاملان انتشار این جلسه به این واقعیت توجه نداشته باشند. از این رو جای این پرسش هست که این اقدام با چه هدفی صورت گرفته است؟

وطن امروز: وظیفه بیت امام از جمله امثال بجنوردی، برادران انصاری، سیدحسن و دیگران است که امروز به میدان دفاع از امام خمینی (ره) بیایند و رفتار قانونی، منطقی، انقلابی و شرعی امام را درباره برخورد با منافقین در سال 67 با ادله و اسناد تبیین کنند، تا بعد از تلاش برای تحریف امام لااقل تماشاگر تخریب امام نباشند که گستاخی تا آن حد بالا رود که رسانه سلطنتی انگلستان که از داعش تا منافقین را مورد حمایت قرار می‌دهد به امام لقب «جنایتکار» بدهد.

حمله به حسن روحانی و برجام در روزنامه‌های باند علی خامنه‌ای، بستر اصلی جنگ هژمونی برای قبضه کرسی ریاست‌جمهوری است:

کیهان: خط قرمزها را در برجام دور زدند باز هم می‌گویند تصمیم نظام بود!
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت برجام و تصویب و اجرای آن، تصمیم نظام بود.

کیهان: جناب رئیس‌جمهور برای عبور از تلخی‌هایی که امروزه با آن روبه‌رو هستند و ملت را نیز با آن روبه‌رو کرده‌اند، تنها یک راه در پیش روی دارند و آن اعلام صریح و بی‌پرده انزجار از آمریکا و بازگشت عزتمندانه از راهی است که تا کنون در پیش گرفته بودند. با آمریکا باید خصمانه برخورد کرد و نباید هیچ‌یک از کینه‌توزیهای آن را بی‌پاسخ گذاشت. این راه، دقیقاً همان راهی است که انقلاب اسلامی و ملت ایران طی سی و چند سال گذشته با افتخار پیموده‌اند و دستاوردهای عظیم و انبوهی که به دست آمده، گواه صادقی بر درستی آن است.

رسالت: مصباح مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: برخی نگاه عمیق و راهبردی مقام معظم رهبری را نسبت به آمریکا و عملکرد آن به‌عنوان رأس استکبار جهانی ندارند. وی افزود: این افراد دچار ضعف بینش و تحلیل هستند، این ضعف آنها موجب می‌شود کسانی بگویند اگر با آمریکا گفتگو کنیم مشکلات کشور حل می‌شود؛ از این‌رو برخی اظهار کردند که باید کدخدا را ببینیم یعنی با هر دولت و شرکتی در دولتهای غربی و شرکتهای وابسته به آنها برای ایجاد ارتباط با ایران و حل مشکلات اقتصادی گفتگو می‌شد آخرش منتهی می‌شد به جایی نمی‌رسیم و می‌گفتند آمریکا مانع است.

جوان: در سال‌های اخیر در کشورمان برخی از جریانها و افراد سیاسی، این‌گونه می‌پنداشتند که می‌توان با آمریکا برای حل و فصل مسائل فی‌مابین در حوزه‌های مختلف به مذاکره نشست و به توافق دست یافت. افرادی از اوباما به‌عنوان یک فرصت فردی قابل احترام یاد کردند! اما رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر شیطان‌صفت بودن دولتمردان آمریکا و غیرقابل اعتماد بودن آنان تأکید کرده، هر نوع مذاکره و توافق با این کشور را به‌دلیل پایبند نبودن به تعهداتشان به زیان جمهوری اسلامی ارزیابی کردند. برجام و پیمان‌شکنی آمریکا در اجرای تعهداتش بر اساس این توافق نشان داد که آمریکایی‌ها، حرف و عمل‌شان متفاوت است.

روزنامه‌های هر دو باند حاکم در مورد نتایج سفر ظریف به تناقض‌گویی پرداخته اند:

ابتکار: اجلاس سه‌جانبه باکو و سفر ”محمد جواد ظریف“ به آنکارا، چشم‌انداز امیدبخشی را پیش روی سیاست منطقه‌یی ایران گشوده است.

اعتماد: در حالی که برآورد اولیه از رفت و آمدهای میان ایران، روسیه و ترکیه از احتمال همکاری جامعه میان سه کشور خبر می‌دهد، به نظر می‌رسد که روسیه از کانال ترکیه در حال یارگیری جدی‌تر در منطقه است. رسانه روسی اسپوتنیک در تحلیلی در این خصوص می‌نویسد: شاید کاهش اختلاف میان ایران و ترکیه سخت‌تر از این مأموریت در رابطه با ترکیه و روسیه باشد. ایران قدرتی شیعه و ترکیه قدرتی از اهل سنت است و همین مسأله در پرونده سوریه، پنج سال همکاری را غیرممکن کرده بود.

وطن امروز: دولت اردوغان نه در ایران، بلکه در کشور خود خبر لغو ممنوعیت سفر گردشگران ایرانی به ترکیه را نیز از زبان محمدجواد ظریف شنیده است. این هدیه بزرگ ظریف به ترکیه اما این سؤال را مطرح می‌کند که در دوره جدید یعنی در توافقات ایران و ترکیه پس از کودتا، ایران چه امتیازات و تضمین‌هایی را از طرف ترکیه‌ای دریافت کرده است.

جوان: افقهی کارشناس مسائل خاورمیانه: مقامات ترکیه در ظاهر پیام‌ها و سیگنا‌ل‌هایی ارسال می‌کنند اما مگر ترکیه جرأت دارد از بحران سوریه دست بکشد، در این صورت از درون ترکیه را منفجر می‌کنند.

فساد، فیشهای نجومی و نقد کارنامه اقتصادی دولت حسن روحانی، از دیگر کانالهای حمله باند خامنه‌ای به باند رفسنجانی است:

کیهان: مدیر بین‌الملل شرکت نفت: وظیفه ما دریافت پول نیست!
تحریم‌ها پس از برجام باقی ماند تنها یک دهم درآمد فروش نفت وصول می‌شود
یک مقام وزارت نفت از بیان دلیل عدم وصول درآمدهای نفتی در 2ماهه اول امسال طفره رفت.

حمایت: اشکالات اساسی در عدم تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی وجود دارد و کارنامه پنج‌ماهه کشور نشان می‌دهد که عملکرد مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است. واقعیت این است که تدابیر اقتصادی کشور آن‌گونه که باید، تقویت‌کننده ارکان اقتصاد مقاومتی نیستند و به‌عنوان ‌مثال سرمایه‌گذاران هنوز از سرمایه‌گذاری در بخش تولید روی‌گردان هستند. سیاست برخی دستگاهها به‌گونه‌یی بوده که به‌جای پشتیبانی از تولید و ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری در این بخش، به سمت مخارج جاری، بعضاً غیرضروری و پرداخت حقوق‌های نجومی سوق پیدا کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32c91cb0-5360-4cc1-a7b4-7696496ceb06"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات