728 x 90

شبه‌نظامی,

کشته شدن ۹ شبه‌نظامی بنیادگرا در بنگلادش

-

کشته شدن 9 شبه‌نظامی بنیادگرا در بنگلادش
کشته شدن 9 شبه‌نظامی بنیادگرا در بنگلادش
مقام‌های رسمی در بنگلادش روز دوشنبه 4 مرداد 95 اعلام کردند در حمله پلیس آن کشور به یک «مخفی‌گاهِ » بنیادگرایان افراطی در اطراف داکا، پایتخت، «۹ شبه‌نظامی» کشته شده‌اند. مسعود احمد، معاون سربازرس داکا، به خبرگزاری فرانسه گفته است «درگیریهای مسلحانه دو ساعت طول کشید» و «۹ شبه‌نظامی اسلام‌گرا» کشته شدند.

پلیس می‌گوید در نیمه‌شب از یک ساختمان در حاشیه داکا، یک بمب دست‌ساز به سوی نیروهای پلیس که در منطقه حضور داشتند، پرتاب شد. نیروهای امنیتی ساختمان را محاصره کردند. به گفته مقامهای رسمی آن کشور، شبه‌نظامیان اقدام به تبادل آتش با نیروهای پلیس کرده‌اند؛ در حالی‌که محله و اطراف آن در محاصره صدها نفر از نیروهای کاملاً مسلح پلیس و یکان واکنش سریع بوده است.

شیخ معروف حسن، یکی دیگر از مقامهای ارشد پلیس که در عملیات حضور داشته به خبرگزاری فرانسه گفته است بامداد پنجم مرداد ماه نیروهای امنیتی «دست به انجام عملیات توفان ۲۶ زدند و شبه‌نظامیان را نابود کرده‌اند» . او افزوده است «اکنون در حال پاکسازی محل هستیم».

بنگلادش طی ماه‌های گذشته هدف حملات بنیادگرایان بوده است. تعدادی در این حملات کشته شدند.

عمده این افراد در حمله با قمه جان خود را از دست داده‌اند.

در ۱۲ تیر ماه نیز، ۲۰ نفر در حمله و گروگان‌گیری در رستورانی در داکا جان خود را از دست دادند. عمده قربانیان خارجی بودند و بیشتر آنها نیز با ضربات قمه کشته شدند.

داعش مسئولیت حمله در داکا را برعهده گرفته بود، اما دولت بنگلادش این ادعا را رد کرده و گفته است مهاجمان «اعضای یک گروه افراطی داخلی» بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a583a81b-1de3-43c7-9e35-178eefe46535"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات