728 x 90

سوريه,

اهدای خون در شهر ادلب سوریه /ضربات رزمندگان به نیروهای اسد در حومه حلب و حومه لاذقیه + تصاویر

-

 -
-
اهدای خون در شهر ادلب سوریه
در ادلب به‌دلیل کثرت مجروحان ناشی از بمبارانهای دشمن، مراکز درمانی که بخشی از آنها باقی مانده‌اند و اکثراً نابود شده‌اند، نیاز شدید به خون دارند. آنها خواستار کمک مردم در این زمینه شدند:
 
هواپیماهای روسیه و اسد محله‌های شهر ادلب را بار دیگر بمباران کردند که در نتیجه آن زیر ساختهای حیاتی این شهر ویران شد. علاوه بر آن تعدادی غیرنظامی نیز در این بمبارانها جان خود را از دست دادند.
 

به گفته گزارشگر اورینت نیوز در میان مناطق بمباران شده پارک کودکان اداره آموزش و پرورش، نانوایی و درمانگاههای این شهر نیز دیده می‌شود.
 

دفتر سازمانها و هیأتهای بین‌المللی به‌دنبال تهاجم‌های هوایی، شهر ادلب را به‌عنوان شهری ویران شده اعلام کرد چرا که اغلب زیر ساختهای شهر دیگر قابل استفاده نیست.
 
اداره بهداشت این شهر نیز اعلام کرد اغلب بخشهای پزشکی و درمانی ادلب از دور استفاده خارج شده و تنها قادر به پانسمان سطحی و رسیدگیها ی اولیه است.
بعد از بمبارانهای وحشیانه رژیم اسد و روسیه و از دور خارج شدن بیمارستانها در این شهر مراکز پزشکی اعلام کردند نیاز شدیدی به خون دارند.
 
یکی از کادرهای درمانی ادلب می‌گوید:
به‌دلیل بمباران وحشیانه مناطق آزاد شده استان ادلب و حومه آن توسط رژیم اسد و روسیه نیاز شدیدی به خون داشتیم ما به‌عنوان کادرهای پزشکی در این منطقه از مردم خواستیم تا به ما کمک کنند. قرار است که این خون به بانکهای خاص خود برسد.
 

از همه می‌خواهیم که به اولین بانک خون بروند و خون اهدا کنند تا به مجروحان کمک کنیم.

 

عملیات رزمندگان برای بازپس گرفتن مناطقی از جبل اکراد در حومه لاذقیه
به گزارش اورینت تلویزیون اپوزیسیون سوریه در حومه شمالی لاذقیه هواپیماهای اسد منطقه جبل اکراد را بمباران کردند. این بمباران به تلافی ضرباتی است که نیروهای دشمن در این منطقه متحمل شدند. دهها تن از این نیروها در نبردهای جبل اکراد و هنگام باز پس گرفتن قلعه شل لف و شهرک کن سبه توسط رزمندگان کشته شدند که روز شنبه 2مرداد دفن شدند.
 

نظامیان اسد به روستای وادی باسور که خط مقدم درگیری بحساب می‌آید عقب‌نشینی کردند.
رزمندگان با تسلیحات سنگین مناطق آرا، طعمومه و وادی باسور را باز پس گرفتند و تعدادی از نیروهای دشمن را کشتند.
 

ضربات رزمندگان به نیروهای اسد در حومه حلب
رزمندگان در جبهه حلب ضربات جدی به نیروهای اسد وارد کردند. آنها همچنین یکی از مواضع نیروهای روسی را هدف قرار دادند:
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یکی از نیروهایش در جنوب حلب کشته شده است. از طرفی یکی از گروه‌های رزمنده سوری که در حلب و حومه آن حضور دارد اعلام کرد با هدف قرار دادن یک تجمع نظامیان روسیه با موشک های هدایت شونده در تپه شیخ یوسف در شمال شرق حلب تعدادی از نیروهای روسی را به قتل رسانده است.
رزمندگان اعلام کردند اطلاعات ویژه‌یی دریافت کردند که نیروهای روسی در این موضع مستقر شده‌اند تا دستگاههای پارازیت نصب کنند.
رزمندگان عملیات شلیک موشک به نیروهای روسی را فیلم‌برداری کردند و نشان دادند که موشک شلیک شده به آنها اصابت کرده است.
آنها گفته‌اند فیلمهای تکمیلی بیشتری را در این رابطه منتشر خواهند کرد.
بر اساس گزارش دیگری اغلب مواضعی که نظامیان اسد در اردوگاه حندرات اشغال کرده بودند مجدداً به تصرف رزمندگان درآمده است.
اتاق عملیات فتح حلب گفت اردوگاه حندرات که در شمال حلب قرار دارد بعد از ضد حمله رزمندگان و کشته و مجروح کردن عناصر اسد و شبه‌نظامیان تحت‌امر آنها، به‌طور کامل در کنترل رزمندگان قرار گرفته است.
همزمان رزمندگان یک هلیکوپتر رژیم اسد را در فرودگاه نظامی نیرب در جنوب حلب با موشک هدایت شونده منهدم کردند.
در شهر حلب نیز درگیریها میان رزمندگان و نیروهای دشمن در اطراف محله‌های خالدیه و بنی زید ادامه دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92d89a7d-8d59-44c9-88ea-b556358e8571"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات