728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,اخبار اروپا,

بیانیه مشترک بیش از ۹۰ پارلمانتر بلژیک در حمایت از حقوق‌بشر در ایران

-

پارلمان بلژیک
پارلمان بلژیک
«حمایت از حقوق‌بشر در ایران»
بیانیه مشترک بیش از ۹۰ پارلمانتر و شخصیت بلژیکی
شامل سناتورها، نمایندگان پارلمان فدرال و پارلمان اروپا
و کمیسرهای پیشین اتحادیه اروپا
ژوئیه 2016

محکومیت موج اعدام‌ها، سرکوب زنان، قومیت‌ها
و پیروان سایر ادیان در دوران آخوند روحانی
فراخوان به مشروط‌کردن روابط با رژیم آخوندی
به پیشرفت روشن وضعیت حقوق‌بشر و توقف اعدام‌ها
حمایت از برنامه 10 ماده‌یی مریم رجوی

بیانیه مشترک بیش از 90 پارلمانتر بلژیک در حمایت از حقوق‌بشر در ایران


ما به‌شدت نگران افزایش تعداد اعدامها در ایران هستیم. از بعد از روی کار آمدن رئیس‌جمهور به‌اصطلاح مدره روحانی در اوت سال 2013 چندین هزار نفر در ایران اعدام شده‌اند.
در ژوئیة 2015، عفو ​بین‌الملل اعلام کرد که میزان اعدامها در ایران «یک تصویر وحشتناک از دستگاه کشتار برنامه‌ریزی شده حکومتی را نشان می‌دهد» . سازمانهای بین‌المللی حقوق‌بشری اعلام کرده‌اند که (رژیم) ایران بالاترین تعداد اعدام نوجوانان در جهان را دارد.
در مارس 2016، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حقوق‌بشر در ایران گزارش داد که اعدامها در ایران در سال 2015 به حدود 1000 (مورد)، یعنی بالاترین سطح خود در بیش از یک ربع قرن رسیده است. این حکومت در حال حاضر بالاترین تعداد اعدام در جهان نسبت به جمعیت را دارد.
در یک سخنرانی علنی در تلویزیون (رژیم) ایران، روحانی اعدام را «قانون خوبی» قلمداد کرد و آن‌را «قانون خدا!» خواند. او همچنین حمایت کامل خود را از دیکتاتور سوریه بشار اسد و حزب‌الله ابراز داشته است.
تبعیض و سرکوب جنایتکارانه علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی، بازداشت منتقدان و سانسور سیستماتیک اینترنت ادامه دارد.
زنان از برعهده گرفتن مناسب رهبری، قضایی و بسیاری از مواضع دیگر منع شده‌اند. آنها به‌اتهام داشتن حجاب نامناسب سرکوب می‌شوند و بسیاری از فعالان زن در ایران زندانی هستند.
انتخابات فوریه در ایران آزاد و عادلانه نبود. مخالفان حق شرکت نداشتند و ممنوع اعلام شده بودند. همه نامزدها باید اعتقاد قلبی خود را به ولایت فقیه اعلام می‌کردند. یک نهاد غیرمنتخب به‌نام «شورای نگهبان» که توسط ولی‌فقیه خامنه‌ای تعیین شده است، هزاران نفر از نامزدها را رد صلاحیت کرد. کسانی که به آنها اجازهٴ شرکت داده شد تفاوت چندانی با پیشینیان خود نداشته و بسیاری از آنها در نقض حقوق‌بشر نقش داشته‌اند.
در سفری به پارلمان اروپا در مارس 2016، مریم رجوی، رهبر اپوزیسیون ایران برنامه 10 ماده‌یی خود را که شامل یک جمهوری کثرت‌گرای دموکراتیک با رأی همگانی، آزادی بیان، لغو شکنجه و مجازات اعدام، جدایی دین از دولت، یک ایران غیراتمی، سیستم قضایی مستقل، حقوق اقلیت‌ها، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در منطقه، برابری جنسی و تعهد به اعلامیه جهانی حقوق‌بشر است اعلام کرد.
در آوریل ۲۰۱۶، رسانه‌های (رژیم) ایران گزارش کردند که روحانی سفر خود به وین را لغو کرده چرا که دولت اتریش به‌درخواست رئیس‌جمهور (رژیم) ایران برای لغو اجازهٴ یک تظاهرات مسالمت‌آمیز توسط سازمان مجاهدین پاسخ رد داده بود. از آنجایی که مردم و اپوزیسیون ایران امکان بیان آزادانهٴ عقاید خود را در داخل ندارند، ما نباید اجازه دهیم سرکوب رژیم در داخل کشور به پایتخت‌های اروپایی گسترش یابد.

با توجه به موارد فوق، ما خواستار این هستیم که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن هر گونه روابط بیشتر با (رژیم) ایران را به یک پیشرفت روشن در مورد حقوق‌بشر و توقف اعدامها مشروط کنند.

نمایندگان بلژیکی امضاکننده بیانیه «حمایت از حقوق‌بشر در ایران» شامل سناتورها و نمایندگان پارلمان فدرال، پارلمان بروکسل و پارلمان ایالتی فلامان از احزاب مختلف و نمایندگان پارلمان اروپا از بلژیک هستند؛

بیانیه کمیته بلژیکی پارلمانترها و شهرداران برای یک ایران دموکراتیک

درباره بیانیه بیش از 90 پارلمانتر بلژیکی
همبستگی با مردم ایران
استقبال از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس
کمیتهٴ بلژیکی پارلمانترها و شهرداران برای یک ایران دموکراتیک با صدور یک بیانیه مطبوعاتی درباره بیانیه 90 پارلمانتر بلژیکی اعلام کرد: سیاستمداران بلژیکی خواهان مشروط‌شدن روابط با (رژیم) ایران به (بهبود) وضعیت حقوق‌بشر می‌شوند.

سناتور دیرک کلاس – رئیس‌کمیته بلژیکی پارلمانترها و شهرداران برای یک ایران دموکراتیک
ما در بلژیک بسیار نگران نقض حقوق‌بشر در ایران هستیم که بعد از روی کار آمدن روحانی به‌اصطلاح مدره به‌عنوان رئیس جمهور از سه سال پیش وخیم‌تر شده است. زنان بیشتر از قبل مورد سرکوب قرار می‌گیرند و بسیاری از خبرنگاران به زندان افتاده‌اند.
یک سال از توافق اتمی با (رژیم) ایران می‌گذرد، ولی ما هیچ تغییری در رویکرد این رژیم نمی‌بینیم. آنها اقدام به شلیک موشکهای بالیستیکی دوربرد کرده، حامی تروریسم هستند و از بشار اسد در سوریه تماماً حمایت می‌کنند.
در این شرایط ما بسیار خوشحالیم که مقاومت ایران یک گردهمایی بسیار بزرگ را در پاریس در ۹ ژوئیه در همبستگی با خانم مریم رجوی، رهبر اپوزیسیون برگزار کرد. او چندین‌بار در پارلمان و سنای بلژیک حضور داشته است. این گردهمایی واقعاً رژیم را لرزانده است.
لذا ما در بلژیک، در همبستگی با مردم ایران که تحت حاکمیت آخوندها رنج می‌کشند، یک بیانیة مشترک را امضا کرده‌ایم که از حمایت تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان از احزاب مختلف، در مناطق فرانسوی و فلامان‌زبان بلژیک برخوردار شده است. این حمایت شامل نمایندگان پارلمان فدرال و سنا، نمایندگان پارلمان فلامان و نمایندگان پارلمانهای ایالتی پایتخت، بروکسل و استان والونیا است.
درخواست اصلی ما این است که کشورهای اروپایی شامل دولت خودمان در بلژیک، روابطشان را با رژیم ایران باید مشروط به توقف اعدامها و یک بهبود واضح در زمینهٴ حقوق‌بشر بکنند. ما نباید چشمان خود را به جنایات در ایران به‌خاطر منافع مالی ببندیم. متشکرم.


یورو اکتیو درباره بیانیه مشترک 90 پارلمانتر بلژیکی در حمایت از حقوق‌بشر در ایران گزارش داد:
کمیسرهای پیشین اتحادیه اروپا، کارل ده گوخت و لویی میشل، مصرانه از نهادهای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو درخواست کرده‌اند تا رابطه با (رژیم) تهران را مشروط به بهبود وضعیت اسفناک حقوق‌بشری در ایران کنند.
هر دو سیاستمدار نقش مهمی در شکل‌دادن روابط اتحادیه اروپا با کشورهای دیگر در دهه گذشته ایفا کرده‌اند. لویی میشل پدر شارل میشل نخست‌وزیر بلژیک، کمیسر اروپا در امور توسعه و کمکهای بشردوستانه بین سال‌های 2004 و 2009 بود و کارل ده‌گوخت کمیسر روابط تجاری بین سال‌های 2010 و 2014 بود.

یورو اکتیو افزود: ده‌گوخت و میشل بیانیه‌یی را امضا کردند که از نهادهای اروپایی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌خواهد تا بهبود در زمینهٴ حقوق‌بشر را نسبت به معاملات جدید با رژیم (ایران) در اولویت قرار دهند.
این بیانیه تأکید کرد که اروپا باید «هر گونه روابط بیشتر با (رژیم) ایران را به یک پیشرفت روشن در مورد حقوق‌بشر و توقف اعدام‌ها» مشروط کند.
در (این) بیانیه گفته شده است که تعداد اعدامها در ایران «یک تصویر وحشتناک از ماشین کشتار طراحی شده حکومتی» را نشان می‌دهد
در ماه آوریل روحانی، بعد از این‌که دولت اتریش قبول نکرد یک تظاهرات مسالمت‌آمیز اپوزیسیون، در طول سفرش را لغو بکند، دیدارش از وین را لغو کرد.
در (بیانیه هم‌چنین) آمده است: «با توجه به این‌که مردم و اپوزیسیون ایران اجازه ندارند نظرات خودشان را آزادنه در داخل ایران ابراز کنند، ما نیز نباید اجازه بدهیم که سرکوب رژیم در داخل کشور به پایتخت‌های کشورهای اروپایی گسترش پیدا کند» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed272e85-7546-47e6-b531-34f71e13668d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات