728 x 90

دخالتهای ایران,روابط ایران آمریکا,تحریم‌ها علیه ایران,

سناتور مارک کرک: تروریسم رژیم ایران بیش از شبه‌نظامیان داعش، آمریکایی کشته است

-

سناتور مارک کرک
سناتور مارک کرک
سناتور مارک کرک از ایلی نویز از کنگره خواست علیه رژیم ایران به‌دلیل حمایت از تروریسم و آزمایش موشکی اقدام کند.

وی روز یکشنبه27تیر طی مقاله‌یی که در سایت خبری ساترن درج شده از جمله نوشت: «یک سال قبل جان کری و جواد ظریف ”توافق اتمی“ناقصی را علنی کردند که من با آن مخالفت کردم. امروز هم‌چنان معلوم است، رژیم ایران قابل اعتماد نیست. رژیمی که وزارت‌خارجه آن را ”اصلی‌ترین رژیم حامی تروریسم “معرفی کرده است. از زمان توافق، رژیم ایران مرتباً موشکهای بالیستیکی با قابلیت حمل اتمی را در سرپیچی از قانون بین‌الملل آزمایش کرده و از تروریستهای حزب‌الله و حماس حمایت کرده، به‌طور غیرقانونی شهروندان آمریکایی را زندانی کرده و به تلاشهای خود برای خرید غیرقانونی فن‌آوری اتمی و موشکی ادامه داده است.

تحت این توافق اتمی، دولت بیش از 100میلیارد دلار از سرمایه‌های مسدود شده رژیم ایران را آزاد کرده. این یک هشدار است، زیرا که تروریسم رژیم ایران بیش از شبه‌نظامیان داعش، آمریکایی کشته است.

در اکتبر 1983 تروریستهای حزب‌الله مورد حمایت رژیم ایران 241 سرباز آمریکایی را در انفجار مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت به قتل رساندند… رژیم ایران، عراق را با بمبهای کنار جاده‌یی پرکرد، که بر اثر آن، بیش از 800 واقعه، آمریکاییان را کشت و معلول کرد. ... من نمی‌خواهم شهروند آمریکایی دیگری توسط رژیم ایران آسیب ببیند. اما واقعیت هشدار دهنده این است که این توافق اتمی به تهران میلیاردها دلار ذخایری بیشتری می‌دهد که از تروریسم و از رژیم‌های حامی تروریسم مانند رژیم اسد در سوریه نیز حمایت کند.

بدتر از همه، این‌که این توافق اتمی راه رژیم ایران را نهایتاَ در دستیابی به تسلیحات اتمی هموار می‌کند... . با وجود شواهد فزاینده نقض فعالیتهای اتمی و موشکی توسط رژیم ایران مانند افزایش حمایت تهران از تروریسم و نظامی گری، کاخ سفید از مورد حسابرسی قرار دادن رژیم ایران امتناع می‌کند. اگر دولت دست به‌عمل نمی‌زند، کنگره باید بزند.

این هفته مجلس نمایندگان آمریکا، قانون حسابرسی از رژیم ایران را تصویب کرد. که موجب لوایحی شد که سناتور کلی آیوت و من تنظیم کردیم که تحریمهای جدیدی را علیه فعالیتهای موشکی و تروریسم رژیم ایرن اعمال می‌کند. سنا باید، بر روی لوایح مشابه، در سپتامبر، رای‌گیری کند» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ed1f473-b41f-457a-a4bc-087dd579ac44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات