728 x 90

گردهمايي بزرگ ايرانيان,

پرتغال، فاتح جام ملتهای اروپا

-

پرتغال، فاتح جام ملتهای اروپا
پرتغال، فاتح جام ملتهای اروپا
دیدار نهایی یورو ۲۰۱۶ را فرانسه میزبان مسابقات و پرتغال برگزار کردند. در این دیدار پرهیجان کاپیتان تیم ملی پرتغال در دقیقه 24 به‌دلیل مصدومیت پا از زمین خارج شد اما یاران فرناندو سانتوس سرمربی ۶۱ ساله پرتغال با ایجاد یک دیوار دفاعی قوی جلوی خط حمله فرانسه را بستند.

عاقبت ادریتسو آنتونیو ماچه‌دو لوپز مهاجم پرتغالی، در دقیقه ۷۹ به میدان آمد تا تاریخ را برای تیم ملی فوتبال پرتغال ورق بزند. او در دقیقه ۱۰۹ با حرکت در پشت محوطه جریمه و شوت غافلگیر کننده به سمت مخالف، توانست کشورش را برای نخستین بار به جام قهرمانی برساند. این گل در حالی به ثمر رسید که هم روی پاتریسیو درون دروازه پرتغال و هم هوگو لوریس در تیم فرانسه، شبی درخشان را سپری کردند و بار‌ها دروازه تیم خودی را از فروپاشی نجات دادند.

در پایان وقت اضافی و یک رویارویی نفس‌گیر بالاخره پرتغال موفق شد با گذشت از سد فرانسه قهرمان جام ملتهای اروپا شود.

فرانسه در این بازی با ترکیب هوگو لوریس، باکاری سانیا، لورن کوشیلنی، ساموئل اومتیتی، پاتریس اورا، پل پوگبا، ماتوئیدی، سیسوکو (مارسیال)، گریزمان، دیمیتری پایت (کومن ۵۸)، الیور ژیرو (ژینیاک) موفق به حفظ جام نشد.

در طرف مقابل روی پاتریسیو، سدریک سوارز، په په، خوزه فونته، رافائل گوئره‌رو، ژائو ماریو، ویلیام کاروالیو، آدرین سیلوا (ژائو موتینیو)، رناتو سانچز (ادر)، نانی، کریستیانو رونالدو (ریکاردو کوارشما) توانستند شگفتی بزرگی در تاریخ رقابتها به ثبت برسانند. پرتغالی‌ها در حالی قهرمان شدند که غیر از بازی با ولز، در شش دیدار دیگرشان نتوانستند در طول ۹۰ دقیقه به پیروزی برسند، گرچه شکستی هم متحمل نشدند.

دیدیه دشان سرمربی فرانسه بعد از شکست تیمش گفت: فرصت خیلی خوبی برای قهرمانی در خانه از دست دادیم. هیچ حرفی برای گفتن ندارم و فقط باید افسوس بخورم. نمی‌خواهم بهانه بیاورم ولی یک روز کمتر از حریف استراحت کردیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/53f26017-42e4-4057-9f86-aeff4d252dca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات