728 x 90

آلودگی هوا,

آلودگی هوا در استانهای کرمانشاه، لرستان، خوزستان و اصفهان

-

ریزگردها در برخی استانها به‌ویژه غرب و جنوب نفس مردم را بریده است
ریزگردها در برخی استانها به‌ویژه غرب و جنوب نفس مردم را بریده است
روز شنبه29خرداد آلودگی هوا و گرد و غبار در استانهای مختلف از جمله کرمانشاه، لرستان، خوزستان و اصفهان جریان داشت و پرواز هواپیماها را مختل و باعث خانه‌نشین شدن مردم شد.

در کرمانشاه مدیر‌کل هواشناسی رژیم در این استان گفت: «هوای شهر کرمانشاه روز شنبه29خرداد در حالت هشدار است» . مردم استان کرمانشاه سه روز است که هوای سالمی را تنفس نکرده‌اند. نفس کشیدن در هوایی پر از گرد و غبار با وجود ریزگردهای خطرناک، باعث بروز مشکلاتی تنفسی شده است و امروز نیز با توجه به میانگینهای لحظه‌ای، هوا در وضعیت هشدار است.

در استان لرستان نیز مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست رژیم در این استان گفت: «وضعیت هوای استان لرستان بسیار خطرناک است و میزان آلودگی هوای ۲۹ برابر حد مجاز اعلام‌شده است» . وی افزود: «کیفیت هوای تمام شهرستانهای استان لرستان در وضعیت ناسالم قرار دارد و بیشترین آلودگی در شهرستانهای کوهدشت، دوره چگنی، پلدختر و خرم‌آباد است» .

در خرم‌آباد مدیر فرودگاه رژیم در این شهر از لغو شدن پرواز مشهد - خرم‌آباد به‌دلیل آلودگی هوا خبر داد. وی با اشاره به آلودگی هوای لرستان گفت: «این امر موجب شد که پرواز مشهد - خرم‌آباد که قرار بود صبح روز شنبه برگزار شود لغو شود. وی با اشاره به این‌که این پرواز قرار بود که از فرودگاه مشهد به سمت فرودگاه خرم‌آباد برقرار شود گفت: به‌دلیل دید کم و وجود گرد و غبار در فرودگاه خرم‌آباد این پرواز کنسل شد.

در خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست رژیم در این استان اعلام کرد غلظت گرد و غبار در اهواز به ۴ برابر حد مجاز رسیده‌ است. وی گفت: «میزان گرد و غبار در ساعت ۹صبح روز یکشنبه (۲۹خردادماه) در شهرهای اهواز ۶۵۲، سوسنگرد ۶۷۶، شوشتر ۸۶۲، آبادان ۱۰۳۸ و شادگان ۸۸۲ میکروگرم برمترمکعب بوده است. خاطرنشان می‌شود حد مجاز برای گرد و غبار ۱۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب است.

در اصفهان نیز وضعیت هوای این شهر روز شنبه 29خرداد غبار آلود و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. آلودگی هوا در شهرهای خمینی شهر، شاهین شهر، مبارکه و سجزی نیز آلوده گزارش شده است..
خاطرنشان می‌شود روز جمعه 28خرداد ریزگردها در شهرهای آبادان و خرمشهر به 15 برابر حد مجاز رسید و پرواز هواپیما در فرودگاه آبادان را لغو کرد.

در ایلام نیز روز جمعه هوا بحرانی و در وضعیت هشدار قرار داشت و گرد و غبار شدید در برخی شهرستانهای این استان به ۱۸ برابر حد مجاز رسیده است. دید افقی در شهرهای مهران و دهلران به کمتر از ۱۰۰ متر رسیده است. در ایلام و کرمانشاه نیز روز جمعه هوا بحرانی و در وضعیت هشدار قرار داشت.

لازم به یادآوری است حسینی عضو سابق مجلس ارتجاع، درباره ریزگردها، گفت: ریزگردها در برخی استانها به‌ویژه غرب و جنوب نفس مردم را بریده است و متأسفانه فرار رو به جلوی مسئولان در این زمینه مشهود است. ریزگردها و گردو غبار آزار دهنده است و برای سال 94 حدود مبلغ60 میلیارد تومان بابت مقابله با ریزگردها و گردو غبار در نظر گرفته شد که از این مبلغ تنها 2 میلیارد تومان محقق شد.

وی افزود: آیا با این پول می‌توان مشکل گردو غبار و ریزگردها را حل کرد؟ متأسفانه بودجه مدنظر نه تنها در سال گذشته بلکه در سال قبل آن نیز محقق نشد. (خبرگزاری حکومتی تسنیم)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5e74db3b-bfaa-4bd1-92a6-a068cd438a91"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات