728 x 90

بحران اقتصادى ايران,فساد اقتصادى,فقر در ایران,

وجود ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین در کشور + عکس

-

 -
-
وزیر کشور کابینه آخوند روحانی روز دوشنبه 17خرداد 95 در مجلس ارتجاع اعتراف کرد: ”حدود 11 میلیون نفر حاشیه نشین در کشور داریم که 3 میلیون نفر آن در حاشیه‌های تهران، مشهد و اهواز زندگی می‌کنند“.
 
رحمانی فضلی ناگزیر از اعتراف به تغییرات اجتماعی شد و گفت: ”با توجه به رشد تکنولوژی، بالا رفتن سطح سواد و آگاهی، مصرف انبوه و افزایش سطح ارتباطات تغییرات اجتماعی دائماً در حال دگرگونی است “.
 

وی در ادامه اذعان کرد: ”اگر ما این تغییرات را رصد نکنیم در برابر آن منفعل خواهیم بود و در نهایت باید هزینه‌های آن را جامعه پرداخت کند بنابراین این مسأله‌ای بسیار مهم است که در اینجا به‌عنوان کردن سرفصل‌های آن بسنده می‌کنم“.
 
وی همچنین به نظام نامناسب بودجه ریزی رژیم اشاره کرد و افزود: ”تخصیص و توزیع منابع بودجه‌یی در ایران با توجه به جمعیت و فعالیت انجام می‌شود که در نهایت باعث می‌شود که مناطقی مانند تهران بیش از 52 درصد از منابع را به خود جذب می‌کند و مناطقی مانند سیستان و بلوچستان و یا ایلام دچار ضعف منابع شوند“.
 
فضلی در ادامه گفت: ”در کشور حدود 2هزار و 700 محله حاشیه نشین داریم که می‌تواند به‌عنوان یکی از مشکلات کشور را تهدید کند و دولت موظف است وضعیت آنها را رصد کرده و هر چه بیشتر مراقب تغییرات موجود در آن باشد“.
 
وی به موضوع حاد بیکاری اشاره کرد و افزود: ”حدود ۳.۵ میلیون نفر بیکار داریم که توزیع آن در سطح کشور نیز به‌صورت متوازن و نرمال نیست. در کشور مناطقی داریم که در آن افراد بیش از 60 درصد بیکار هستند و باید توجه داشته باشیم بیکاری بالای 50 یا 60 درصد در نهایت می‌تواند منجر به آسیب‌های اجتماعی جبران ناپذیری شود“.
 
 
لازم به یادآوری است که آمار حاشیه نشینی در ایران در سال 93 توسط روزنامه حکومتی شهروند 15میلیون نفر اعلام شده بود.
”روزنامه شهروند چاپ تهران: حاشیه‌نشینان ٦ سال پیش ٩‌میلیون نفر بودند و حالا ١۵میلیون نفرند. خبری که مدیرکل دفتر توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی اعلام کرده که بر اساس مطالعاتی که درباره حاشیه‌نشینی ۷۷ شهر کشور انجام شده است، پیش‌بینی می‌شود جمعیت حاشیه‌نشین کشور به ۱۵میلیون نفر برسد. ۱۵ میلیون نفری که در مناطق حاشیه شهرها از تأسیسات و خدمات شهری مناسب بی‌بهره‌اند“.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f0d551b-0c7d-44e1-b64e-7cd5535c0784"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات