728 x 90

اعتصاب زندانيان سياسي,

اعتصاب‌غذای دو زندانی سیاسی در حمایت از مریم نقاش زرگران

-

مریم نقاش زرگران
مریم نقاش زرگران
14 خرداد 95- زندان گوهردشت - به گفته زندانیان سیاسی در زندان گوهر دشت، دو برادر زندانی، خالد و رسول حردانی که در سالن دوازده زندان گوهردشت محبوس هستند، در حمایت از زندانی مسیحی، مریم نقاش زرگران دست به اعتصاب‌غذا زدند. آنان گفته‌اند که مریم نقاش زرگران در طول مدت اعتصاب‌غذایش بدون هیچ‌گونه رسیدگی از طرف دست‌اندرکاران دژخیم زندان اوین رنج زیادی را متحمل شده است و با این اقدام اعتراضی خود از خواسته‌های وی حمایت می‌کنند.

خاطر نشان می‌شود این هموطن مسیحی پس از دستگیری توسط قاضی دژخیم مقیسه، ریاست شعبه ٢٨ بیدادگاه رژیم به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی به ۴ سال حبس محکوم شده است و این در حالی است که چنین اتهامی هرگز به وی تفهیم نشده بود.

مریم نقاش زرگران از تاریخ 5 خرداد در اعتراض به عدم رسیدگیهای پزشکی و وضعیت پرونده خود دست به اعتصاب‌غذا زده بود و در روز 9 خرداد از رفتن به ملاقات در زندان خودداری کرد که این اقدام وی با حمایت اکثریت هم‌بندان وی مواجه شد و آنان نیز از رفتن به ملاقات خودداری کردند.

به گفته یکی از اعضای خانواده این زندانی، وی به‌دلیل ابتلا به بیماری آ اس دی حدوداً ٩ سال قبل تحت جراحی قلب قرار گرفت و نیاز مبرم به مراقبتهای ویژه و مستمر پزشکی دارد. علاوه بر این او در یک سال اخیر با بی‌حسی دست و پا و درد مزمن در مفاصل و ستون فقرات همچنین دیسک کمر، آرتروز و پوکی استخوان مواجه شده است و پزشک زندان دستور بستری ۵ روزه و نیاز فوری به انجام فیزیوتراپی را صادر کرده که با عدم مجوز دادستانی وی هم‌چنان از درد بسیار رنج می‌برد. زرگران همچنین در ماه‌های زندان به کم خونی شدید، بیماری قند و چربی خون مبتلاست که به‌دلیل عدم صدور مجوز از سوی قضاییه رژیم امکان درمان وی وجود ندارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe2f6b31-ecce-4a62-9139-a9a499e883dc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات