728 x 90

اخبار حوادث,اخبار مصر,اخبار خاورمیانه,

خطای انسانی، عمل تروریستی یا انفجار شهاب سنگ، کدام یک عامل سقوط هواپیمای مصری؟

-

سقوط هواپیمای مصری
سقوط هواپیمای مصری
اکنون بیش از 2 هفته از ناپدید شدن پرواز هواپیمای مصری به شماره 804 می‌گذرد و عملیات تجسس بر روی دریای مدیترانه هنوز به نتیجه‌یی که مقامات امیدوار بودند نرسیده است.

ایرباس ۳۲۰ هواپیمایی مصر با ۶۶ سرنشین, در مسیر پاریس-قاهره اندکی پس از ورود به حریم هوایی کشور خود, سقوط کرد و همه سرنشینان آن که اکثراً از مصر, فرانسه بودند جان خود را از دست دادند.

هواپیما پیش از سقوط, به‌طور ناگهانی و به مقدار زیادی از فاصله خود کاسته بود. تا پیش از سقوط گفته شده بود که پرواز, مسیر هوایی اصلی خود را در ارتفاع ۳۳ هزار پایی در حالت موسوم به «کروز» , طی می‌کرد.

برای جست‌وجوگران, جعبه سیاه هواپیما از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است چرا که می‌تواند دریافتن پاسخ برای معمای سانحه مرگبار اخیر نقش اصلی را ایفا کند. جعبه سیاه, به ثبت و ضبط مکالمات و اطلاعات داخل کابین می‌پردازد.

بنا بر گزارش‌ها هواپیمایی که سقوط کرده پیش از آن‌که از صفحه رادار ناپدید شود, سیگنال‌هایی خودکار, در زمینه وجود دود در کابین ارسال کرده بود.

چیز دیگری که محققان به‌دنبال آن می‌باشند کابین هواپیماست که بخش اصلی هواپیماست که نشان دهد به واقع آیا انفجاری در داخل هواپیما بوده است یا خیر.

هم اکنون بخش هایی از هواپیما یافت شده, قطعاتی شامل پتو, یک جلیقه نجات, یک بالش و نیز برخی وسایل فردی و بخشی از اعضای بدن که به بازرسان دیدی نسبت به این‌که چه اتفاقی افتاده می‌دهد.

عبدالفتاح السیسی, رئیس‌جمهور مصر, در نخستین واکنش خود به این سانحه در بیان دلیل یا احتمالات ممکن برای سقوط هواپیما محتاطانه سخن گفته است. او گفت: «یک سناریوی مشخص وجود ندارد که در حال حاضر به آن اتکا کنیم… [در حال حاضر] هر سناریویی محتمل است» .

در کنار مصر, کشتی‌ها و هواپیماهایی از انگلستان, قبرس, یونان, فرانسه و ایالت متحده در عملیات جست‌وجو برای یافتن اجساد و باقی‌مانده‌های هواپیما حضور دارند.

از زمان سقوط یک هواپیمای روسی , در مسیر شرم‌الشیخ به سن‌پترزبورگ در اکتبر سال گذشته, هوانوردی مصر تحت مراقبت‌های امنیتی ویژه قرار دارد. داعش مسئولیت سقوط ایرباس ۳۲۱ روسی را با ۲۲۴ سرنشین برعهده گرفته‌ بود.

پیش‌بینی‌هایی وجود دارد که سقوط ایرباس هواپیمایی مصر, ضربه بیشتری به صنعت گردشگری در آن کشور می‌زند؛ صنعتی که خود به‌دلیل تنشهای سیاسی, مشکلات امنیتی و حملات و بمب‌گذاریهای اسلام‌گرایان افراطی با رکودهایی مواجه شده است.

روزنامه ”دیلی اکسپرس“ انگلستان نظریه جدیدی را در رابطه با حادثه هواپیمای آسیب دیده داد این روزنامه در گزارشی, گفت: یک سنگ بزرگ که وزن آن حدود ۱۰.۰۰۰تن بود و با سرعت ۶۷.۰۰۰مایل در ساعت حرکت می‌کرد در جو زمین منفجر شد و زمانی که کنترلرهای ترافیک هوایی, تماسشان با هواپیمای آسیب دیده قطع شد این شهاب سنگ بسوی زمین و در بالای منطقه خاورمیانه و دریای مدیترانه که این هواپیما در آنجا متلاشی شد, سقوط کرده، محققان شرکت هواپیمایی دست به تحقیق در رابطه با برخورد قطعه‌ای از این شهاب سنگ که موجب شد این هواپیما در دم سقوط کند, خواهند زد».
همچنین کمیته تحقیق در مورد علت سقوط هواپیمای مصری اعلام کرد این هواپیما قبل از پرواز هیچ‌گونه مشکل فنی نداشته است.

مراسم بزرگداشت قربانیان این حادثه با حضور بستگان و خویشاوندان این قربانیان در قاهره برگزار شد.
با این حال بعد از 2 هفته کماکان این سؤال باقی است. نقص فنی یا عمل تروریستی کدام یک عامل سقوط هواپیما بوده است؟.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/552c9659-a060-4e8f-b7d2-3f1a05945976"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات